PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit

PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit
Facebook

PostNL is gestart met een eigen online supermarkt onder de naam Stockit. Daarmee brengt het een aantal basisproducten gratis aan huis. De dienst wordt momenteel uitgetest in Amsterdam en Breda.

Leveringen 7 op 7

In het systeem van Stockit moeten klanten eerst aangeven welke producten ze in principe wekelijks willen ontvangen. Het gaat daarbij over basisproducten die herhaaldelijk worden aangekocht, zoals toiletpapier, frisdrank, afwasmiddel of droge voeding. Die producten worden zeven op zeven, tussen 8u en 22u, gratis aan huis geleverd.

 

Na de eerste levering wordt in de eerste maand voorgesteld om alle producten elke week aan te vullen. Voor elke levering krijgt de klant dan ook een suggestielijst met de producten die kunnen worden geleverd. Tot 24 uur voor de levering kan dat lijstje aangepast worden. Daarbij geldt er ook geen minimum bestelbedrag. Na de eerste maand zegt Stockit voldoende geleerd te hebben over de wensen van de klant, om het lijstje op voorhand al gedeeltelijk te filteren, zodat de klant daar zelf minder aanpassingen moet doen.

 

Voor de communicatie met de klant werkt Stockit voornamelijk via WhatsApp. Zo krijgt de klant na de levering via WhatsApp een bericht met een iDEAL-link, om de betaling uit te voeren. Ook om iets te wijzigen of om de dienst te pauzeren of stop te zetten, kan de klant gewoon een bericht via de app sturen.

 

Concurrent van Picnic

Door rechtstreeks bij de producent in te kopen en het ontbreken van eigen winkels kan Stockit heel wat kosten besparen en de prijs laag houden. Klanten krijgen ook kortingen als ze meerdere producten kopen van hetzelfde merk en bij iedere 5 euro die er wordt besteed.

 

Stockit lijkt zo een forse concurrent te worden van die andere online supermarkt Picnic. Ook die houdt de kosten laag om zo ook de prijzen laag te houden en is momenteel bezig aan een stevige expansie in Nederland. Omdat PostNL op vlak van leveringen al heel wat ervaring heeft, is het mogelijk dat Stockit na een geslaagde testfase in Amsterdam en Breda sneller weet uit te breiden dan Picnic. Het ontbreken van verse voeding in het assortiment van Stockit spreekt dan weer in het voordeel van Picnic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt. Die bevat alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Back to top