PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit | RetailDetail

PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit

PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit
Facebook

PostNL is gestart met een eigen online supermarkt onder de naam Stockit. Daarmee brengt het een aantal basisproducten gratis aan huis. De dienst wordt momenteel uitgetest in Amsterdam en Breda.

Leveringen 7 op 7

In het systeem van Stockit moeten klanten eerst aangeven welke producten ze in principe wekelijks willen ontvangen. Het gaat daarbij over basisproducten die herhaaldelijk worden aangekocht, zoals toiletpapier, frisdrank, afwasmiddel of droge voeding. Die producten worden zeven op zeven, tussen 8u en 22u, gratis aan huis geleverd.

 

Na de eerste levering wordt in de eerste maand voorgesteld om alle producten elke week aan te vullen. Voor elke levering krijgt de klant dan ook een suggestielijst met de producten die kunnen worden geleverd. Tot 24 uur voor de levering kan dat lijstje aangepast worden. Daarbij geldt er ook geen minimum bestelbedrag. Na de eerste maand zegt Stockit voldoende geleerd te hebben over de wensen van de klant, om het lijstje op voorhand al gedeeltelijk te filteren, zodat de klant daar zelf minder aanpassingen moet doen.

 

Voor de communicatie met de klant werkt Stockit voornamelijk via WhatsApp. Zo krijgt de klant na de levering via WhatsApp een bericht met een iDEAL-link, om de betaling uit te voeren. Ook om iets te wijzigen of om de dienst te pauzeren of stop te zetten, kan de klant gewoon een bericht via de app sturen.

 

Concurrent van Picnic

Door rechtstreeks bij de producent in te kopen en het ontbreken van eigen winkels kan Stockit heel wat kosten besparen en de prijs laag houden. Klanten krijgen ook kortingen als ze meerdere producten kopen van hetzelfde merk en bij iedere 5 euro die er wordt besteed.

 

Stockit lijkt zo een forse concurrent te worden van die andere online supermarkt Picnic. Ook die houdt de kosten laag om zo ook de prijzen laag te houden en is momenteel bezig aan een stevige expansie in Nederland. Omdat PostNL op vlak van leveringen al heel wat ervaring heeft, is het mogelijk dat Stockit na een geslaagde testfase in Amsterdam en Breda sneller weet uit te breiden dan Picnic. Het ontbreken van verse voeding in het assortiment van Stockit spreekt dan weer in het voordeel van Picnic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.