PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit

PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit
Facebook

PostNL is gestart met een eigen online supermarkt onder de naam Stockit. Daarmee brengt het een aantal basisproducten gratis aan huis. De dienst wordt momenteel uitgetest in Amsterdam en Breda.

Leveringen 7 op 7

In het systeem van Stockit moeten klanten eerst aangeven welke producten ze in principe wekelijks willen ontvangen. Het gaat daarbij over basisproducten die herhaaldelijk worden aangekocht, zoals toiletpapier, frisdrank, afwasmiddel of droge voeding. Die producten worden zeven op zeven, tussen 8u en 22u, gratis aan huis geleverd.

 

Na de eerste levering wordt in de eerste maand voorgesteld om alle producten elke week aan te vullen. Voor elke levering krijgt de klant dan ook een suggestielijst met de producten die kunnen worden geleverd. Tot 24 uur voor de levering kan dat lijstje aangepast worden. Daarbij geldt er ook geen minimum bestelbedrag. Na de eerste maand zegt Stockit voldoende geleerd te hebben over de wensen van de klant, om het lijstje op voorhand al gedeeltelijk te filteren, zodat de klant daar zelf minder aanpassingen moet doen.

 

Voor de communicatie met de klant werkt Stockit voornamelijk via WhatsApp. Zo krijgt de klant na de levering via WhatsApp een bericht met een iDEAL-link, om de betaling uit te voeren. Ook om iets te wijzigen of om de dienst te pauzeren of stop te zetten, kan de klant gewoon een bericht via de app sturen.

 

Concurrent van Picnic

Door rechtstreeks bij de producent in te kopen en het ontbreken van eigen winkels kan Stockit heel wat kosten besparen en de prijs laag houden. Klanten krijgen ook kortingen als ze meerdere producten kopen van hetzelfde merk en bij iedere 5 euro die er wordt besteed.

 

Stockit lijkt zo een forse concurrent te worden van die andere online supermarkt Picnic. Ook die houdt de kosten laag om zo ook de prijzen laag te houden en is momenteel bezig aan een stevige expansie in Nederland. Omdat PostNL op vlak van leveringen al heel wat ervaring heeft, is het mogelijk dat Stockit na een geslaagde testfase in Amsterdam en Breda sneller weet uit te breiden dan Picnic. Het ontbreken van verse voeding in het assortiment van Stockit spreekt dan weer in het voordeel van Picnic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever en Nestlé investeren in blockchaintechnologie

22/08/2017

Voedingsbedrijf Unilever en Nestlé gaan met de hulp van het Amerikaanse IBM blockchaintechnologie integreren in hun werking. Zo willen ze de supply chain nog beter in kaart kunnen brengen.

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

22/08/2017

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Carrefour Market opent morgen in Berendrecht

22/08/2017

Op 23 augustus opent in Berendrecht een nieuwe vestiging van Carrefour Market. Die neemt zijn intrek in de voormalige AD Delhaize, die moest worden afgestoten in het kader van de fusie tussen Ahold en Delhaize.

Overname van Danone door Kraft Heinz op komst?

22/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog heeft laten vallen op Danone, na het gefaalde overnamebod op Unilever. Een deal tussen beide partijen is echter nog ver weg, menen analisten.

Duitse Rewe wil Luxemburg veroveren

22/08/2017

De Duitse supermarktketen Rewe heeft zijn blik gericht op het Groothertogdom Luxemburg. Eerder dit jaar opende het er al een winkel in Echternach en daar zullen er snel nog enkele bij komen. Dat is onder andere slecht nieuws voor Ahold Delhaize.

Aldi verkoopt in Duitsland nu ook games

21/08/2017

Aldi (Nord én Süd samen) gaan in Duitsland online videogames verkopen. De verkoop gaat morgen van start. Die dag werd niet toevallig gekozen, want op 22 augustus start in Keulen ook Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

Back to top