Pralibel opent nieuwe franchisewinkel in Parijs

Pralibel vindt nu ook de weg naar Parijs

Pralibel vindt nu ook de weg naar Parijs

De Belgische chocoladeketen Pralibel heeft dinsdag een nieuwe franchisewinkel geopend in Parijs. Het is de achttiende Franse vestiging voor de keten, die vorig jaar werd overgenomen door Chocolaterie Ickx uit Essen bij Antwerpen.

Nieuw elan

Na de voorbije maanden pralinewinkels te hebben geopend in Lyon, Nantes en Compiègne is Pralibel nu ook geland in Parijs. De nieuwste franchisewinkel opende dinsdag de deuren en brengt het totaal bij onze zuiderburen nu op achttien.

 

Ook in eigen land kreeg Pralibel sinds de overname door Chocolaterie Ickx (tevens eigenaar van de Nederlandse groothandel Dragee en importbedrijf Rosenberg) een nieuw elan: in november startte Pralibel een tiende Belgische winkel, meer bepaald in Sint-Truiden, en volgens de collega’s van Franchising Belgium staan er dit jaar nog een aantal openingen op de agenda. Alles samen telt de groep nu een dertigtal winkels, waaronder zelfs eentje in Marokko en in Tunesië.

 

Pralibel, dat in 1993 werd opgericht en in 2008 zijn eerste stappen zette in de franchisewereld, gaat eigenlijk terug op een kleine artisanale chocolaterie in het Brusselse, halfweg vorige eeuw. Vandaag produceert en verkoopt de groep naar eigen zeggen ruim 200 verschillende pralines, goed voor een productie van tien ton per dag. Die productie is intussen “semi-artisanaal”, wat betekent dat “elke praline nog met de hand wordt afgewerkt. Daardoor krijgen ze hun unieke uitzicht”, klinkt het op de website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.