Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten
Shutterstock

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Nieuwsgierige klanten

Eind vorige maand maakte Amazon bekend dat het de prijzen van een reeks producten bij Whole Foods met onmiddellijke ingang zou verlagen. Bij sommige producten ging het over bijna een halvering van de prijs. Die strategie heeft in de eerste dagen alvast zijn vruchten afgeworpen, want volgens marktonderzoeker Foursquare Labs kwamen er gemiddeld 25% meer klanten over de vloer bij Whole Foods. Bij sommige winkels liep dat zelfs op tot 35%.

 

De sterke stijging is vooral te danken aan de hoeveelheid publiciteit die de prijsverlagingen kregen, wat de nieuwsgierigheid van heel wat consumenten prikkelde. Het blijft nu echter afwachten of de prijzen ook echt laag genoeg zijn, waardoor die nieuwsgierige klanten ook in de toekomst hun weg naar Whole Foods vinden. Het is alvast een eerste positief signaal voor Amazon, dat met Whole Foods zijn eerste grote stappen zet in de wereld van fysieke supermarkten.

 

Ook online ziet Amazon de voordelen van de overname, waarbij het 2.000 artikelen van het merk Whole Foods 365 Everyday ook beschikbaar maakte op de eigen webshop. Een groot deel van de populairste items waren daarbij al snel uitverkocht. In de eerste week zou er naar schatting een half miljoen dollar aan Whole Foods-producten verkocht zijn bij Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dagvers nu ook in Brussel en Gent

24/01/2018

Na Antwerpen maakt de coöperatieve vereniging Dagvers, die gezonde en biologische maaltijden aan huis levert, bekend dat ze voortaan ook in Brussel en Gent actief zal zijn.

Frites Atelier van Sergio Herman wil Europa inpalmen

24/01/2018

De Frites Atelier-keten van kok Sergio Herman blijkt een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De volgende stap moet een uitbreiding naar steden als Barcelona en Berlijn worden.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Back to top