Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten
Shutterstock

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Nieuwsgierige klanten

Eind vorige maand maakte Amazon bekend dat het de prijzen van een reeks producten bij Whole Foods met onmiddellijke ingang zou verlagen. Bij sommige producten ging het over bijna een halvering van de prijs. Die strategie heeft in de eerste dagen alvast zijn vruchten afgeworpen, want volgens marktonderzoeker Foursquare Labs kwamen er gemiddeld 25% meer klanten over de vloer bij Whole Foods. Bij sommige winkels liep dat zelfs op tot 35%.

 

De sterke stijging is vooral te danken aan de hoeveelheid publiciteit die de prijsverlagingen kregen, wat de nieuwsgierigheid van heel wat consumenten prikkelde. Het blijft nu echter afwachten of de prijzen ook echt laag genoeg zijn, waardoor die nieuwsgierige klanten ook in de toekomst hun weg naar Whole Foods vinden. Het is alvast een eerste positief signaal voor Amazon, dat met Whole Foods zijn eerste grote stappen zet in de wereld van fysieke supermarkten.

 

Ook online ziet Amazon de voordelen van de overname, waarbij het 2.000 artikelen van het merk Whole Foods 365 Everyday ook beschikbaar maakte op de eigen webshop. Een groot deel van de populairste items waren daarbij al snel uitverkocht. In de eerste week zou er naar schatting een half miljoen dollar aan Whole Foods-producten verkocht zijn bij Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top