Prik & Tik breekt Waalse markt open | RetailDetail

Prik&Tik breekt Waalse markt open

Prik&Tik breekt Waalse markt open

Drankenketen Prik&Tik ziet haar aantal leden in Wallonië stijgen van twee naar elf, dankzij een samenwerkingsovereenkomst met Négoboissons. De organisatie ambieert een nationale dekking.

 

Aankoopkracht

Een organisatie als Prik&Tik moet het hebben van zijn aankoopkracht, zegt afgevaardigd bestuurder Jan Dalemans: “Hoe groter onze omzet is, hoe scherper we kunnen inkopen, en dat is positief zowel voor de prijzen die de consument betaalt in onze winkels, als voor de marges van onze leden-aandeelhouders.” Het openbreken van de Waalse markt is één van de groeipijlers, naast het aantrekken van nieuwe leden in Vlaanderen, de uitbouw van de onlineshop en het versterken van het B2B-marktsegment.

 

“De voorbije maanden traden drie grote nieuwe winkels in Lokeren, Melle en Wilrijk toe tot onze organisatie. Vandaag zetten we een belangrijke stap richting Wallonië. De negen nieuwe leden in de provincie Henegouwen zullen we stapsgewijs in onze organisatie integreren, eerst qua aankoopcondities, nadien ook qua branding.”

 

Vandaag groepeert Prik&Tik 115 drankenhandelaars, die ongeveer 6.000 verkooppunten beleveren en negentig winkels uitbaten. De organisatie Négoboissons belevert horeca in Henegouwen en baat negen drankenwinkels uit, die samen goed zijn voor een omzet van 23 miljoen euro en een debiet van 110.000 hectoliter. De winkels zijn gevestigd in Bergen, Binche, Chapelle-Lez-Herlaimont, Charleroi, Doornik, La Louvière, Moeskroen, Saint-Symphorien en Thuin.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.