Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Nederlandse klanten kunnen sinds deze week ook via sms bij Domino's Pizza bestellen. De formule werkt al met deze bestelfunctie in de Verenigde Staten en Australië.

Vervolg bestelgemak Pizza Tracker

De pizzaformule zegt met de nieuwe bestelfunctie tegemoet te komen aan gebruiksvriendelijkheid en gemak: "We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen", ziet ceo André ten Wolde van Domino’s Pizza Nederland en België. Domino’s zegt in Nederland het eerste (bezorg)restaurant te zijn dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt.

 

Het nieuwe bestelsysteem is een vervolg op de Pizza Tracker, waarmee Domino’s Pizza naar eigen zeggen eveneens de eerste in Nederland was. Dit systeem laat de klant toe het leverproces van zijn pizza op de voet te volgen. Daarnaast kunnen klanten hun pizza online personaliseren met de beschikbare ingrediënten. Door dit bestelgemak wordt nu al meer dan 85% van de bezorgbestellingen bij Domino’s online geplaatst.

 

Ook op andere vlakken innoveert Domino's: de formule ontwikkelde eerder een zelfrijdende robot die pizza’s bezorgt. Daarnaast maakt de keten in Australië gebruik van satellietbeelden om de klanten te volgen: wanneer de klant de winkel nadert kan er tot het laatste moment worden gewacht om de pizza in de oven te schuiven en de klant een verse pizza aan te bieden. Domino’s Pizza telt op het moment 195 filialen in Nederland. De nieuwste vestiging opende begin deze maand in Oss.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top