Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Nederlandse klanten kunnen sinds deze week ook via sms bij Domino's Pizza bestellen. De formule werkt al met deze bestelfunctie in de Verenigde Staten en Australië.

Vervolg bestelgemak Pizza Tracker

De pizzaformule zegt met de nieuwe bestelfunctie tegemoet te komen aan gebruiksvriendelijkheid en gemak: "We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen", ziet ceo André ten Wolde van Domino’s Pizza Nederland en België. Domino’s zegt in Nederland het eerste (bezorg)restaurant te zijn dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt.

 

Het nieuwe bestelsysteem is een vervolg op de Pizza Tracker, waarmee Domino’s Pizza naar eigen zeggen eveneens de eerste in Nederland was. Dit systeem laat de klant toe het leverproces van zijn pizza op de voet te volgen. Daarnaast kunnen klanten hun pizza online personaliseren met de beschikbare ingrediënten. Door dit bestelgemak wordt nu al meer dan 85% van de bezorgbestellingen bij Domino’s online geplaatst.

 

Ook op andere vlakken innoveert Domino's: de formule ontwikkelde eerder een zelfrijdende robot die pizza’s bezorgt. Daarnaast maakt de keten in Australië gebruik van satellietbeelden om de klanten te volgen: wanneer de klant de winkel nadert kan er tot het laatste moment worden gewacht om de pizza in de oven te schuiven en de klant een verse pizza aan te bieden. Domino’s Pizza telt op het moment 195 filialen in Nederland. De nieuwste vestiging opende begin deze maand in Oss.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top