Prinsen Food Group neemt Duits bedrijf over | RetailDetail

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over
Shutterstock

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Samen 125 miljoen euro omzet

Met de overname van Gustav Berning wil Prinsen vooral nieuwe stappen zetten in Azië en Noord-Amerika. Daar is het amper aanwezig, terwijl het in Europa zelf een stuk sterker staat dan Berning. “We zijn complementair aan elkaar”, zegt Alexander Collot d’Escury, CEO van het nieuw gevormde Prinsen-Berning. Hij voegt er aan toe dat de combinatie een one-stop-shop moet worden, waar klanten terecht kunnen voor voeding in poeder- en reepvorm. 

 

Samen vormen ze wereldwijd een belangrijke speler op vlak van voedingsmiddelen met een focus op diëten, sport en welness, voornamelijk verrijkt met proteïnes. 

 

Binnen het nieuwe bedrijf is investeringsmaatschappij Bencis Capital Partners de meerderheidsaandeelhouder. Een tiental managers van Prinsen beheert het overgebleven minderheidsaandeel.

 

Bencis voegde vorig jaar in september Prinsen nog samen met Koninklijke Buisman, dat koffiedranken en kleur- en smaakstoffen produceert. Die combinatie vormde de Prinsen Food Group, goed voor 75 miljoen euro omzet. Berning voegt daar nu nog eens 50 miljoen euro omzet aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.