Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over
Shutterstock

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Samen 125 miljoen euro omzet

Met de overname van Gustav Berning wil Prinsen vooral nieuwe stappen zetten in Azië en Noord-Amerika. Daar is het amper aanwezig, terwijl het in Europa zelf een stuk sterker staat dan Berning. “We zijn complementair aan elkaar”, zegt Alexander Collot d’Escury, CEO van het nieuw gevormde Prinsen-Berning. Hij voegt er aan toe dat de combinatie een one-stop-shop moet worden, waar klanten terecht kunnen voor voeding in poeder- en reepvorm. 

 

Samen vormen ze wereldwijd een belangrijke speler op vlak van voedingsmiddelen met een focus op diëten, sport en welness, voornamelijk verrijkt met proteïnes. 

 

Binnen het nieuwe bedrijf is investeringsmaatschappij Bencis Capital Partners de meerderheidsaandeelhouder. Een tiental managers van Prinsen beheert het overgebleven minderheidsaandeel.

 

Bencis voegde vorig jaar in september Prinsen nog samen met Koninklijke Buisman, dat koffiedranken en kleur- en smaakstoffen produceert. Die combinatie vormde de Prinsen Food Group, goed voor 75 miljoen euro omzet. Berning voegt daar nu nog eens 50 miljoen euro omzet aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Back to top