Prinsen Food Group neemt Duits bedrijf over | RetailDetail

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over
Shutterstock

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Samen 125 miljoen euro omzet

Met de overname van Gustav Berning wil Prinsen vooral nieuwe stappen zetten in Azië en Noord-Amerika. Daar is het amper aanwezig, terwijl het in Europa zelf een stuk sterker staat dan Berning. “We zijn complementair aan elkaar”, zegt Alexander Collot d’Escury, CEO van het nieuw gevormde Prinsen-Berning. Hij voegt er aan toe dat de combinatie een one-stop-shop moet worden, waar klanten terecht kunnen voor voeding in poeder- en reepvorm. 

 

Samen vormen ze wereldwijd een belangrijke speler op vlak van voedingsmiddelen met een focus op diëten, sport en welness, voornamelijk verrijkt met proteïnes. 

 

Binnen het nieuwe bedrijf is investeringsmaatschappij Bencis Capital Partners de meerderheidsaandeelhouder. Een tiental managers van Prinsen beheert het overgebleven minderheidsaandeel.

 

Bencis voegde vorig jaar in september Prinsen nog samen met Koninklijke Buisman, dat koffiedranken en kleur- en smaakstoffen produceert. Die combinatie vormde de Prinsen Food Group, goed voor 75 miljoen euro omzet. Berning voegt daar nu nog eens 50 miljoen euro omzet aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.