Quick keert terug naar Marokko

Quick keert terug naar Marokko

Na een eerste mislukte poging meer dan 10 jaar geleden waagt Quick een nieuwe poging om voet aan de grond te krijgen in Marokko. De hamburgerketen opende zopas een eerste franchisevestiging in Rabat.

 

Naar 15 vestigingen in 5 jaar tijd

Na 10 jaar is Quick terug in Marokko. De groep opende in de hoofdstad Rabat een restaurant van 400 m² met een capaciteit van 170 plaatsen (waarvan 70 op het terras). Het aanbod is “identiek aan het Franse maar wel 100% halal”, zo benadrukt Jamal Hamdouch, algemeen directeur van Quick Maroc.

 

Hamdouch kondigde meteen ook de opening aan van nog twee vestigingen in de maanden juni en juli, “na de ramadan”. Die komen in Casablanca en in Marrakesh. Het is de bedoeling om binnen de vijf jaar 15 vestigingen operationeel te hebben. Goed voor een totale investering van om en bij de 350 miljoen dirham, meer dan 32 miljoen euro.

 

Bij zijn tweede Marokkaanse avontuur gaat Quick in zee met Ténor Restauration als masterfranchisegever, een filiaal van de Marokkaanse holding Ténor Groupe. Farid Bensaid, de CEO van de groep, gelooft alvast dat het dit keer zal lukken: “Het project dat Quick destijds lanceerde is niet hetzelfde als het huidige. De regels die Quick toen oplegde, werden niet volledig uitgevoerd en evenmin allemaal nageleefd. Quick heeft daar lessen uit getrokken en de regels voor de franchisenemers zijn nu veel strikter.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top