Quick verscherpt hygiënemaatregelen.

Quick verscherpt hygiënemaatregelen.

Fastfoodketen Quick kondigt aan zijn hygiënenormen tot boven het wettelijk niveau te tillen. De maatregelen komen er nadat in het Zuid-Franse Avignon een tiener overleed aan wat de gevolgen van slechte hygiëne in het hamburgerrestaurant bleken. Ook in België lekte nieuws over een onhygiënisch Quick-filiaal uit.


De Franse topman van Quick reageerde op het overlijdensnieuws met de aankondiging dat de hamburgerketen een programma opstart op het vlak van hygiëne dat de wettelijke bepalingen overstijgt. Het bedrijf verklaarde dat het incident volledig te wijten is aan een tekortkoming op lokaal niveau, en geenszins door fouten inherent aan de hamburgers of het productieproces.


Ondertussen berichtte de pers dat in een Quick-vestiging in Brussel, aan het Zuidstation, eveneens wantoestanden zijn vastgesteld. In juli 2009 moest het restaurant tijdelijk de deuren sluiten wegens problemen met de hygiëne. Wanneer de verstrengde normen van kracht gaan, is echter nog niet bekend. Ook details zijn nog niet vrijgegeven. Quick België zal eerst zelf onderzoeken of het eveneens in het programma stapt.


Grappig detail: de hamburgerketen liet de beslissing om de hygiënenormen te verhogen weten op zijn Facebookpagina. Voorzitter van Quick Groep Jacques-Edouard Charret sprak er een videoboodschap in. Of hoe sociale media zelfs al worden ingezet als officiële communicatiekanalen en persfora.

Fastfoodketen Quick kondigt aan zijn hygiënenormen tot boven het wettelijk niveau te tillen. De maatregelen komen er nadat in het Zuid-Franse Avignon een tiener overleed aan wat de gevolgen van slechte hygiëne in het hamburgerrestaurant bleken. Ook in België lekte nieuws over een onhygiënisch Quick-filiaal uit.


De Franse topman van Quick reageerde op het overlijdensnieuws met de aankondiging dat de hamburgerketen een programma opstart op het vlak van hygiëne dat de wettelijke bepalingen overstijgt. Het bedrijf verklaarde dat het incident volledig te wijten is aan een tekortkoming op lokaal niveau, en geenszins door fouten inherent aan de hamburgers of het productieproces.


Ondertussen berichtte de pers dat in een Quick-vestiging in Brussel, aan het Zuidstation, eveneens wantoestanden zijn vastgesteld. In juli 2009 moest het restaurant tijdelijk de deuren sluiten wegens problemen met de hygiëne. Wanneer de verstrengde normen van kracht gaan, is echter nog niet bekend. Ook details zijn nog niet vrijgegeven. Quick België zal eerst zelf onderzoeken of het eveneens in het programma stapt.


Grappig detail: de hamburgerketen liet de beslissing om de hygiënenormen te verhogen weten op zijn Facebookpagina. Voorzitter van Quick Groep Jacques-Edouard Charret sprak er een videoboodschap in. Of hoe sociale media zelfs al worden ingezet als officiële communicatiekanalen en persfora.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top