Quick verscherpt hygiënemaatregelen. | RetailDetail

Quick verscherpt hygiënemaatregelen.

Quick verscherpt hygiënemaatregelen.

Fastfoodketen Quick kondigt aan zijn hygiënenormen tot boven het wettelijk niveau te tillen. De maatregelen komen er nadat in het Zuid-Franse Avignon een tiener overleed aan wat de gevolgen van slechte hygiëne in het hamburgerrestaurant bleken. Ook in België lekte nieuws over een onhygiënisch Quick-filiaal uit.


De Franse topman van Quick reageerde op het overlijdensnieuws met de aankondiging dat de hamburgerketen een programma opstart op het vlak van hygiëne dat de wettelijke bepalingen overstijgt. Het bedrijf verklaarde dat het incident volledig te wijten is aan een tekortkoming op lokaal niveau, en geenszins door fouten inherent aan de hamburgers of het productieproces.


Ondertussen berichtte de pers dat in een Quick-vestiging in Brussel, aan het Zuidstation, eveneens wantoestanden zijn vastgesteld. In juli 2009 moest het restaurant tijdelijk de deuren sluiten wegens problemen met de hygiëne. Wanneer de verstrengde normen van kracht gaan, is echter nog niet bekend. Ook details zijn nog niet vrijgegeven. Quick België zal eerst zelf onderzoeken of het eveneens in het programma stapt.


Grappig detail: de hamburgerketen liet de beslissing om de hygiënenormen te verhogen weten op zijn Facebookpagina. Voorzitter van Quick Groep Jacques-Edouard Charret sprak er een videoboodschap in. Of hoe sociale media zelfs al worden ingezet als officiële communicatiekanalen en persfora.

Fastfoodketen Quick kondigt aan zijn hygiënenormen tot boven het wettelijk niveau te tillen. De maatregelen komen er nadat in het Zuid-Franse Avignon een tiener overleed aan wat de gevolgen van slechte hygiëne in het hamburgerrestaurant bleken. Ook in België lekte nieuws over een onhygiënisch Quick-filiaal uit.


De Franse topman van Quick reageerde op het overlijdensnieuws met de aankondiging dat de hamburgerketen een programma opstart op het vlak van hygiëne dat de wettelijke bepalingen overstijgt. Het bedrijf verklaarde dat het incident volledig te wijten is aan een tekortkoming op lokaal niveau, en geenszins door fouten inherent aan de hamburgers of het productieproces.


Ondertussen berichtte de pers dat in een Quick-vestiging in Brussel, aan het Zuidstation, eveneens wantoestanden zijn vastgesteld. In juli 2009 moest het restaurant tijdelijk de deuren sluiten wegens problemen met de hygiëne. Wanneer de verstrengde normen van kracht gaan, is echter nog niet bekend. Ook details zijn nog niet vrijgegeven. Quick België zal eerst zelf onderzoeken of het eveneens in het programma stapt.


Grappig detail: de hamburgerketen liet de beslissing om de hygiënenormen te verhogen weten op zijn Facebookpagina. Voorzitter van Quick Groep Jacques-Edouard Charret sprak er een videoboodschap in. Of hoe sociale media zelfs al worden ingezet als officiële communicatiekanalen en persfora.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.