Quick verscherpt hygiënemaatregelen.

Quick verscherpt hygiënemaatregelen.

Fastfoodketen Quick kondigt aan zijn hygiënenormen tot boven het wettelijk niveau te tillen. De maatregelen komen er nadat in het Zuid-Franse Avignon een tiener overleed aan wat de gevolgen van slechte hygiëne in het hamburgerrestaurant bleken. Ook in België lekte nieuws over een onhygiënisch Quick-filiaal uit.


De Franse topman van Quick reageerde op het overlijdensnieuws met de aankondiging dat de hamburgerketen een programma opstart op het vlak van hygiëne dat de wettelijke bepalingen overstijgt. Het bedrijf verklaarde dat het incident volledig te wijten is aan een tekortkoming op lokaal niveau, en geenszins door fouten inherent aan de hamburgers of het productieproces.


Ondertussen berichtte de pers dat in een Quick-vestiging in Brussel, aan het Zuidstation, eveneens wantoestanden zijn vastgesteld. In juli 2009 moest het restaurant tijdelijk de deuren sluiten wegens problemen met de hygiëne. Wanneer de verstrengde normen van kracht gaan, is echter nog niet bekend. Ook details zijn nog niet vrijgegeven. Quick België zal eerst zelf onderzoeken of het eveneens in het programma stapt.


Grappig detail: de hamburgerketen liet de beslissing om de hygiënenormen te verhogen weten op zijn Facebookpagina. Voorzitter van Quick Groep Jacques-Edouard Charret sprak er een videoboodschap in. Of hoe sociale media zelfs al worden ingezet als officiële communicatiekanalen en persfora.

Fastfoodketen Quick kondigt aan zijn hygiënenormen tot boven het wettelijk niveau te tillen. De maatregelen komen er nadat in het Zuid-Franse Avignon een tiener overleed aan wat de gevolgen van slechte hygiëne in het hamburgerrestaurant bleken. Ook in België lekte nieuws over een onhygiënisch Quick-filiaal uit.


De Franse topman van Quick reageerde op het overlijdensnieuws met de aankondiging dat de hamburgerketen een programma opstart op het vlak van hygiëne dat de wettelijke bepalingen overstijgt. Het bedrijf verklaarde dat het incident volledig te wijten is aan een tekortkoming op lokaal niveau, en geenszins door fouten inherent aan de hamburgers of het productieproces.


Ondertussen berichtte de pers dat in een Quick-vestiging in Brussel, aan het Zuidstation, eveneens wantoestanden zijn vastgesteld. In juli 2009 moest het restaurant tijdelijk de deuren sluiten wegens problemen met de hygiëne. Wanneer de verstrengde normen van kracht gaan, is echter nog niet bekend. Ook details zijn nog niet vrijgegeven. Quick België zal eerst zelf onderzoeken of het eveneens in het programma stapt.


Grappig detail: de hamburgerketen liet de beslissing om de hygiënenormen te verhogen weten op zijn Facebookpagina. Voorzitter van Quick Groep Jacques-Edouard Charret sprak er een videoboodschap in. Of hoe sociale media zelfs al worden ingezet als officiële communicatiekanalen en persfora.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top