Refresco ziet winst stijgen

Refresco ziet winst stijgen

Sap- en frisdrankproducent Refresco Gerber heeft in 2015 zijn winst met 8% de hoogte in weten te stuwen, ondanks een omzetdaling van 1% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Ook groei in volume

De omzet van Refresco strandde in 2015 op 2,02 miljard euro, maar de nettowinst van het bedrijf ging er met 8% op vooruit naar 41,8 miljoen euro. Vooral in het vierde kwartaal maakte het bedrijf beduidend meer winst: de omzet daalde in die periode van 498 miljoen euro naar 470,6 miljoen euro, maar de nettowinst steeg van 4,8 miljoen euro naar 24,6 miljoen euro. Ook het volume ging met 2,1% de hoogte in tot 6,1 miljard liter frisdrank en sap.

 

“Als ik terugkijk op 2015, dan ben ik blij om te bevestigen dat we hebben gepresteerd in lijn van onze verwachting om de volumes sneller te laten groeien dan de markt”, zegt CEO Hans Roelofs. “De omzet daalde lichtjes, omdat we onze klanten betere prijzen hebben voorgeschoteld, een strategie die we in de voorgaande kwartalen hadden onderstreept.”

 

Refresco verwacht in 2016 een groei van het volume die vergelijkbaar is met die van 2015, waarbij de brutowinstmarge wel iets lager zal uitkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top