Refresco ziet winst stijgen | RetailDetail

Refresco ziet winst stijgen

Refresco ziet winst stijgen

Sap- en frisdrankproducent Refresco Gerber heeft in 2015 zijn winst met 8% de hoogte in weten te stuwen, ondanks een omzetdaling van 1% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Ook groei in volume

De omzet van Refresco strandde in 2015 op 2,02 miljard euro, maar de nettowinst van het bedrijf ging er met 8% op vooruit naar 41,8 miljoen euro. Vooral in het vierde kwartaal maakte het bedrijf beduidend meer winst: de omzet daalde in die periode van 498 miljoen euro naar 470,6 miljoen euro, maar de nettowinst steeg van 4,8 miljoen euro naar 24,6 miljoen euro. Ook het volume ging met 2,1% de hoogte in tot 6,1 miljard liter frisdrank en sap.

 

“Als ik terugkijk op 2015, dan ben ik blij om te bevestigen dat we hebben gepresteerd in lijn van onze verwachting om de volumes sneller te laten groeien dan de markt”, zegt CEO Hans Roelofs. “De omzet daalde lichtjes, omdat we onze klanten betere prijzen hebben voorgeschoteld, een strategie die we in de voorgaande kwartalen hadden onderstreept.”

 

Refresco verwacht in 2016 een groei van het volume die vergelijkbaar is met die van 2015, waarbij de brutowinstmarge wel iets lager zal uitkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.