Resultaat Emté drukt op omzet Sligro Food Group | RetailDetail

Resultaat Emté drukt op omzet Sligro Food Group

Resultaat Emté drukt op omzet Sligro Food Group

De omzet van de Sligro Food Group is in het eerste kwartaal van 2016 met 4,5% gestegen, ondanks de mindere prestaties bij Emté. Een groot deel van die groei was te danken aan overnames.

Daling consumentenomzet bij Emté

De totale omzet van de Sligro Food Group kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 633 miljoen euro, een stijging van 4,5%. Die stijging was volledig te danken aan groei in de Foodservice, waar de omzet met 7,3% groeide naar 429 miljoen euro. Exclusief het effect van de overnames steeg de omzet er wel met slechts 2,7%.

 

Binnen Foodretail daalde de omzet dan weer met 0,8% naar 204 miljoen euro. Dat was grotendeels te wijten aan mindere prestaties bij supermarktketen Emté, waar de identieke consumentenomzet met 3% daalde. De ombouw van de supermarkten naar het nieuwe concept Emté 3.0 moet daar verandering in brengen: het interieur wordt strakker en de producten dominant geplaatst. Daarnaast wil Sligro in de nieuwe formule zijn klanten vooral inspireren. Sligro begon in 2014 al met het ombouwen van vestigingen naar de nieuwe formule. 

 

Op maandag 25 april opent Sligro ook nog een flagshipstore van zijn zelfbedieningsgroothandels in thuisbasis Veghel. De winkel zal 10.000 m² groot zijn en moet het voorbeeld worden voor alle toekomstige vestigingen van de keten in België en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Back to top