Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht

Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht

De resultaten van fastfoodketen McDonald’s waren in het voorbije kwartaal stukken beter dan verwacht. Vooral de lancering van het all-day breakfast in de Verenigde Staten droeg sterk bij tot de groei.

Sterke winstgroei

McDonald’s maakte het sinds oktober mogelijk om in zijn restaurants de hele dag door ontbijt te krijgen. Dat deed het om de concurrentie aan te gaan met ketens als Wendy’s en Starbucks en Burger King, die al langer heel de dag door ontbijt voorzien.

 

In de Verenigde Staten waren de resultaten dan ook veel beter dan oorspronkelijk werd verwacht. Zo groeide de vergelijkbare omzet met 5,7 procent, terwijl analisten een groei van 2,7 procent hadden voorspeld. Ook op andere markten, zoals Rusland en China, sprak McDonald’s van groei, zonder de effectieve cijfers vrij te geven.

 

Wereldwijd daalde de omzet wel met 3,5 procent naar 6,34 miljard dollar (5,85 miljard euro), dat was vooral te wijten aan de sterke positie van de dollar. Dat was wel nog steeds beter dan de vooruitzichten die mikten op een omzet van 6,22 miljard dollar (5,74 miljard euro). De nettowinst ging er dan ook op vooruit met 9,9 procent en strandde zo op 1,21 miljard dollar (1,12 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top