Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht

Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht

De resultaten van fastfoodketen McDonald’s waren in het voorbije kwartaal stukken beter dan verwacht. Vooral de lancering van het all-day breakfast in de Verenigde Staten droeg sterk bij tot de groei.

Sterke winstgroei

McDonald’s maakte het sinds oktober mogelijk om in zijn restaurants de hele dag door ontbijt te krijgen. Dat deed het om de concurrentie aan te gaan met ketens als Wendy’s en Starbucks en Burger King, die al langer heel de dag door ontbijt voorzien.

 

In de Verenigde Staten waren de resultaten dan ook veel beter dan oorspronkelijk werd verwacht. Zo groeide de vergelijkbare omzet met 5,7 procent, terwijl analisten een groei van 2,7 procent hadden voorspeld. Ook op andere markten, zoals Rusland en China, sprak McDonald’s van groei, zonder de effectieve cijfers vrij te geven.

 

Wereldwijd daalde de omzet wel met 3,5 procent naar 6,34 miljard dollar (5,85 miljard euro), dat was vooral te wijten aan de sterke positie van de dollar. Dat was wel nog steeds beter dan de vooruitzichten die mikten op een omzet van 6,22 miljard dollar (5,74 miljard euro). De nettowinst ging er dan ook op vooruit met 9,9 procent en strandde zo op 1,21 miljard dollar (1,12 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top