Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht | RetailDetail

Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht

Resultaten McDonald’s veel beter dan verwacht

De resultaten van fastfoodketen McDonald’s waren in het voorbije kwartaal stukken beter dan verwacht. Vooral de lancering van het all-day breakfast in de Verenigde Staten droeg sterk bij tot de groei.

Sterke winstgroei

McDonald’s maakte het sinds oktober mogelijk om in zijn restaurants de hele dag door ontbijt te krijgen. Dat deed het om de concurrentie aan te gaan met ketens als Wendy’s en Starbucks en Burger King, die al langer heel de dag door ontbijt voorzien.

 

In de Verenigde Staten waren de resultaten dan ook veel beter dan oorspronkelijk werd verwacht. Zo groeide de vergelijkbare omzet met 5,7 procent, terwijl analisten een groei van 2,7 procent hadden voorspeld. Ook op andere markten, zoals Rusland en China, sprak McDonald’s van groei, zonder de effectieve cijfers vrij te geven.

 

Wereldwijd daalde de omzet wel met 3,5 procent naar 6,34 miljard dollar (5,85 miljard euro), dat was vooral te wijten aan de sterke positie van de dollar. Dat was wel nog steeds beter dan de vooruitzichten die mikten op een omzet van 6,22 miljard dollar (5,74 miljard euro). De nettowinst ging er dan ook op vooruit met 9,9 procent en strandde zo op 1,21 miljard dollar (1,12 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.