RetailDetail Food #17 staat in promotie

RetailDetail Food #17 staat in promotie

Het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, valt eerstdaags bij de abonnees in de bus. De redactie buigt zich onder andere over de promotiedruk in ons land. 

Ondernemers aan het woord

Zijn zelfstandige winkeliers wel opgezet met de veelheid aan promoties in hun winkels? We vroegen het aan ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en Spar Lambrechts. Het blijkt wel mee te vallen, omdat alles tegenwoordig strak georganiseerd is. Bij te grote volumes echter moeten ze soms passen. De promotiedruk is in België trouwens niet te hoog, analyseert Nielsen. 


Verder in dit nummer: een kijk op de afbakafdeling, die het warme hart van de winkel hoort te zijn. We tonen een overzicht van 150 jaar innovatie bij Delhaize en bezoeken de Carrefour Easy winkel in Battel (Mechelen). Met Danone brengen we de opportuniteiten in het zuivelrayon in kaart en met IJsboerke hebben we het over gezond genieten. 


Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 17 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top