RetailDetail Food #17 staat in promotie | RetailDetail

RetailDetail Food #17 staat in promotie

RetailDetail Food #17 staat in promotie

Het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, valt eerstdaags bij de abonnees in de bus. De redactie buigt zich onder andere over de promotiedruk in ons land. 

Ondernemers aan het woord

Zijn zelfstandige winkeliers wel opgezet met de veelheid aan promoties in hun winkels? We vroegen het aan ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en Spar Lambrechts. Het blijkt wel mee te vallen, omdat alles tegenwoordig strak georganiseerd is. Bij te grote volumes echter moeten ze soms passen. De promotiedruk is in België trouwens niet te hoog, analyseert Nielsen. 


Verder in dit nummer: een kijk op de afbakafdeling, die het warme hart van de winkel hoort te zijn. We tonen een overzicht van 150 jaar innovatie bij Delhaize en bezoeken de Carrefour Easy winkel in Battel (Mechelen). Met Danone brengen we de opportuniteiten in het zuivelrayon in kaart en met IJsboerke hebben we het over gezond genieten. 


Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 17 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.