RetailDetail Food #19 gaat bio

RetailDetail Food #19 gaat bio

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Smaak is top

Bio blijft een kleine niche, maar de marges zijn interessant en de smaak is vaak top. Dat beweren althans ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en BioShop in het nieuwe nummer van onze gepersonaliseerde RetailDetail Food krant. We gingen ook op bezoek bij de groeiende bioretailer Sequoia en we spraken met de sectororganisatie BioForum. 

 

Er is meer: we kijken naar de grote uitdagingen die toenemend snackgedrag met zich meebrengt, en we zoomen in op de duurzaamheidsstrategie van Lidl. Een leuke is ook de uitgebreide reportage die we maakten over de manieren waarop FMCG-merken en foodbloggers steeds intenser samenwerken. 

 

Heb je dit nummer nog niet in je brievenbus of op je bureau aangetroffen? Dan kan je RetailDetail Food nummer 19 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Back to top