RetailDetail Food #19 gaat bio | RetailDetail

RetailDetail Food #19 gaat bio

RetailDetail Food #19 gaat bio

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Smaak is top

Bio blijft een kleine niche, maar de marges zijn interessant en de smaak is vaak top. Dat beweren althans ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en BioShop in het nieuwe nummer van onze gepersonaliseerde RetailDetail Food krant. We gingen ook op bezoek bij de groeiende bioretailer Sequoia en we spraken met de sectororganisatie BioForum. 

 

Er is meer: we kijken naar de grote uitdagingen die toenemend snackgedrag met zich meebrengt, en we zoomen in op de duurzaamheidsstrategie van Lidl. Een leuke is ook de uitgebreide reportage die we maakten over de manieren waarop FMCG-merken en foodbloggers steeds intenser samenwerken. 

 

Heb je dit nummer nog niet in je brievenbus of op je bureau aangetroffen? Dan kan je RetailDetail Food nummer 19 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".