RetailDetail Food #21 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #21 staat online

RetailDetail Food #21 staat online

Hoe reageert Colruyt op stuntpromoties? Waarom wil Diageo af van de kortingbon? Wat zoekt een sommelier bij Carrefour? En hoe bereiden supermarktondernemers hun opvolging voor? Je leest het in de nieuwe RetailDetail Food. 

Kritische kijk op promoties

Na een lange zomerpauze verschijnen dit najaar nog zes edities van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor foodretailers. In editie #21 hebben we het onder andere over promoties, een hot item in de FMCG-sector. We vroegen ons af hoe Colruyt omgaat met de vele 1+1 aanbiedingen bij concurrenten. Sterkedrankenproducent Diageo deelt een kritische kijk op kortingbonnen.  

 

Wat doe je als ondernemer wanneer je houdbaarheidsdatum stilaan in zicht komt? Overlaten aan de kinderen? Verkopen? Of boeken toe? We vroegen het aan winkeliers van Spar, Alvo, Carrefour Market en AD Delhaize, en we gingen ook na welke ondersteuning de centrales op dit vlak verlenen. 

 

Een goed gesprek had RetailDetail met Benoît Couderé, sommelier van het jaar 2016, die de opmerkelijke stap zette van een driesterrenrestaurant naar Carrefour Belgium. Voor de bijpassende kazen gingen we te rade bij enkele fabrikanten die ons wegwijs maakten in de kaasmarkt. 

 

Wie dit éénentwintigste nummer nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.