RetailDetail Food #21 staat online

RetailDetail Food #21 staat online

Hoe reageert Colruyt op stuntpromoties? Waarom wil Diageo af van de kortingbon? Wat zoekt een sommelier bij Carrefour? En hoe bereiden supermarktondernemers hun opvolging voor? Je leest het in de nieuwe RetailDetail Food. 

Kritische kijk op promoties

Na een lange zomerpauze verschijnen dit najaar nog zes edities van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor foodretailers. In editie #21 hebben we het onder andere over promoties, een hot item in de FMCG-sector. We vroegen ons af hoe Colruyt omgaat met de vele 1+1 aanbiedingen bij concurrenten. Sterkedrankenproducent Diageo deelt een kritische kijk op kortingbonnen.  

 

Wat doe je als ondernemer wanneer je houdbaarheidsdatum stilaan in zicht komt? Overlaten aan de kinderen? Verkopen? Of boeken toe? We vroegen het aan winkeliers van Spar, Alvo, Carrefour Market en AD Delhaize, en we gingen ook na welke ondersteuning de centrales op dit vlak verlenen. 

 

Een goed gesprek had RetailDetail met Benoît Couderé, sommelier van het jaar 2016, die de opmerkelijke stap zette van een driesterrenrestaurant naar Carrefour Belgium. Voor de bijpassende kazen gingen we te rade bij enkele fabrikanten die ons wegwijs maakten in de kaasmarkt. 

 

Wie dit éénentwintigste nummer nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top