RetailDetail Food #21 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #21 staat online

RetailDetail Food #21 staat online

Hoe reageert Colruyt op stuntpromoties? Waarom wil Diageo af van de kortingbon? Wat zoekt een sommelier bij Carrefour? En hoe bereiden supermarktondernemers hun opvolging voor? Je leest het in de nieuwe RetailDetail Food. 

Kritische kijk op promoties

Na een lange zomerpauze verschijnen dit najaar nog zes edities van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor foodretailers. In editie #21 hebben we het onder andere over promoties, een hot item in de FMCG-sector. We vroegen ons af hoe Colruyt omgaat met de vele 1+1 aanbiedingen bij concurrenten. Sterkedrankenproducent Diageo deelt een kritische kijk op kortingbonnen.  

 

Wat doe je als ondernemer wanneer je houdbaarheidsdatum stilaan in zicht komt? Overlaten aan de kinderen? Verkopen? Of boeken toe? We vroegen het aan winkeliers van Spar, Alvo, Carrefour Market en AD Delhaize, en we gingen ook na welke ondersteuning de centrales op dit vlak verlenen. 

 

Een goed gesprek had RetailDetail met Benoît Couderé, sommelier van het jaar 2016, die de opmerkelijke stap zette van een driesterrenrestaurant naar Carrefour Belgium. Voor de bijpassende kazen gingen we te rade bij enkele fabrikanten die ons wegwijs maakten in de kaasmarkt. 

 

Wie dit éénentwintigste nummer nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.