RetailDetail Food #22 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #22 staat online

RetailDetail Food #22 staat online

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Blurring is hot

Wel, ze zijn onder andere bezig met ‘blurring’, of de versmelting van retail en horeca, merken we. Toch al zeker bij Spar Lambrechts, dat de nieuwe formule Spar Good Food heeft gelanceerd, en bij Carrefour Express, dat mikt op consumptie ter plaatse. Ook bij Delhaize, Colruyt en Alvo is de visie helder. En de ondernemers? Die verlangen vrijheid om te ondernemen, zo blijkt, en ze willen de e-commerceboot niet missen. 

 

We gingen op bezoek bij Meli in Veurne, waar we leerden dat honing veel hipper is dan je zou denken. We vieren de verjaardag van Piper Heidsieck en we brengen een selectie van de leukste foodinnovaties. 

 

Vond u dit tweeëntwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.