RetailDetail Food #24 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #24 staat online

RetailDetail Food #24 staat online

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Gezonde koekjes

De fameuze ‘knip’ in Antwerpen, de circulatieplannen in Gent en Leuven… ze staan volop ter discussie maar wat vinden betrokken winkeliers er zelf van? We vroegen het aan ondernemers van AD Delhaize in hartje Antwerpen, Spar Colruyt Group in Gent, Carrefour Express in Leuven en Spar Express in Hasselt.

 

Daar kregen we honger van, dus vroegen we ons af wat nu de belangrijkste driver is in de categorie koekjes en snack: gezondheid, of toch indulgence?

 

Verder bezochten we twee gloednieuwe AD Delhaize supermarkten in Antwerpen en spraken we met de concullega’s van Louis Delhaize over hun nieuwe huismerk ‘Louis’ en over hun vernieuwde proximiteitsstrategie. Tot slot roept Ecover op tot een duurzaam partnerschap. 

 

Vond u dit vierentwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.