RetailDetail Food #26 staat online

RetailDetail Food #26 staat online

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Rumoer op de winkelvloer

Sommige ondernemers vinden vertegenwoordigers nog wel nuttig, om op de hoogte te blijven van innovaties. Maar andere supermarktuitbaters vinden die bezoekjes vooral storend, en achterhaald, omdat de meeste afspraken op het hoofdkantoor gemaakt worden. We gingen in debat met uitbaters van Spar Colruyt Group, Spar Lambrechts, AD Delhaize en Carrefour Market. Maar ook met vertegenwoordigers van de salesteams die dagelijks op pad gaan om winkels te bezoeken. Zij zien nog wél een rol voor sales reps weggelegd, aangezien het belang van de executie op de winkelvloer toeneemt.
 

In ditzelfde nummer peilen we naar de slaagkansen van Jumbo in ons land, lijsten we de leukste lanceringen op en gaan we in gesprek met Mondelez International over duurzame chocolade. Dit 26ste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant is meteen het laatste voor dit jaar. We nemen even vakantie en zijn er weer op 9 februari 2018. Intussen kunt u dit nummer hier geheel gratis online lezen

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top