RetailDetail Food #26 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #26 staat online

RetailDetail Food #26 staat online

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Rumoer op de winkelvloer

Sommige ondernemers vinden vertegenwoordigers nog wel nuttig, om op de hoogte te blijven van innovaties. Maar andere supermarktuitbaters vinden die bezoekjes vooral storend, en achterhaald, omdat de meeste afspraken op het hoofdkantoor gemaakt worden. We gingen in debat met uitbaters van Spar Colruyt Group, Spar Lambrechts, AD Delhaize en Carrefour Market. Maar ook met vertegenwoordigers van de salesteams die dagelijks op pad gaan om winkels te bezoeken. Zij zien nog wél een rol voor sales reps weggelegd, aangezien het belang van de executie op de winkelvloer toeneemt.
 

In ditzelfde nummer peilen we naar de slaagkansen van Jumbo in ons land, lijsten we de leukste lanceringen op en gaan we in gesprek met Mondelez International over duurzame chocolade. Dit 26ste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant is meteen het laatste voor dit jaar. We nemen even vakantie en zijn er weer op 9 februari 2018. Intussen kunt u dit nummer hier geheel gratis online lezen

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.