RetailDetail Food focust op suiker | RetailDetail

RetailDetail Food focust op suiker

RetailDetail Food focust op suiker

Is suiker echt het nieuwe tabak? Kan een suikertaks werken? Zijn frisdranken geen àl te makkelijk doelwit? Deze en andere onderwerpen komen aan bod in het niet bepaald zoetsappige vierde nummer van RetailDetail Food.

Het effect van gezondheidstaksen

De redactie polst hoe foodretailers in de praktijk omgaan met gezonde en minder gezonde voeding in de rekken. Een interview met voedingsdeskundige Patrick Mullie van de VUB plaatst één en ander in perspectief. We vinden inspiratie bij de Texaanse supermarktketen H-E-B en we kijken wat het effect is van gezondheids- of suikertaksen in andere landen. Het laatste woord is voor Dirk Van de Walle, country director van Spadel en voorzitter van de VIWF, de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie.

 

Wie RetailDetail Food (nog) niet in de brievenbus aantreft, kan het nummer nu al online lezen, helemaal gratis en zonder calorieën! 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.