RetailDetail Food focust op suiker | RetailDetail

RetailDetail Food focust op suiker

RetailDetail Food focust op suiker

Is suiker echt het nieuwe tabak? Kan een suikertaks werken? Zijn frisdranken geen àl te makkelijk doelwit? Deze en andere onderwerpen komen aan bod in het niet bepaald zoetsappige vierde nummer van RetailDetail Food.

Het effect van gezondheidstaksen

De redactie polst hoe foodretailers in de praktijk omgaan met gezonde en minder gezonde voeding in de rekken. Een interview met voedingsdeskundige Patrick Mullie van de VUB plaatst één en ander in perspectief. We vinden inspiratie bij de Texaanse supermarktketen H-E-B en we kijken wat het effect is van gezondheids- of suikertaksen in andere landen. Het laatste woord is voor Dirk Van de Walle, country director van Spadel en voorzitter van de VIWF, de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie.

 

Wie RetailDetail Food (nog) niet in de brievenbus aantreft, kan het nummer nu al online lezen, helemaal gratis en zonder calorieën! 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top