RetailDetail Food focust op suiker

RetailDetail Food focust op suiker

Is suiker echt het nieuwe tabak? Kan een suikertaks werken? Zijn frisdranken geen àl te makkelijk doelwit? Deze en andere onderwerpen komen aan bod in het niet bepaald zoetsappige vierde nummer van RetailDetail Food.

Het effect van gezondheidstaksen

De redactie polst hoe foodretailers in de praktijk omgaan met gezonde en minder gezonde voeding in de rekken. Een interview met voedingsdeskundige Patrick Mullie van de VUB plaatst één en ander in perspectief. We vinden inspiratie bij de Texaanse supermarktketen H-E-B en we kijken wat het effect is van gezondheids- of suikertaksen in andere landen. Het laatste woord is voor Dirk Van de Walle, country director van Spadel en voorzitter van de VIWF, de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie.

 

Wie RetailDetail Food (nog) niet in de brievenbus aantreft, kan het nummer nu al online lezen, helemaal gratis en zonder calorieën! 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top