RetailDetail Food kijkt naar Aldi en Lidl | RetailDetail

RetailDetail Food kijkt naar Aldi en Lidl

RetailDetail Food kijkt naar Aldi en Lidl

Meer merken en verse producten bij de harddiscounters, dat betekent een moeilijker speelveld voor zelfstandige supermarkten. Of niet? Het dertiende nummer van RetailDetail Food gaat er dieper op in. 

Concurreren met discounters

De redactie vroeg niet alleen aan Nielsen wat de impact is van de recente introductie van merken bij Aldi, maar polste ook bij ondernemers van Carrefour market, Proxy Delhaize en Spar hoe ze concurreren met die Aldi of Lidl in hun straat.  Bij Lidl hoorden we dat het merkenaanbod in principe beperkt zal blijven. 

 

Verder in dit nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant: een reportage over de nieuwste vestiging van de Franse bioketen Bio C’Bon, een interview met foodbroker PAB Benelux en met het jarige Vondelmolen, en een overzicht van de gezondste introducties. 

 

Het gedrukte nummer is met de post onderweg naar de lezers. Maar wie dat wil, kan RetailDetail Food nummer 13 hier al online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".