RetailDetail Food nummer 3 focust op e-commerce

RetailDetail Food nummer 3 focust op e-commerce

Is online verkopen wel iets voor de supermarkt? Is het eerder een bedreiging dan een kans? Dat vist RetailDetail Food uit in het derde nummer, dat vandaag, 29 april, verschijnt.  

Leren uit eerste ervaringen


De redactie sprak met winkeliers van AD Delhaize, Carrefour express, Intermarché en Spar over hun eerste ervaringen met verkoop online en met click & collect-concepten. We leren ook uit ervaringen op de Franse markt met expert Olivier Dauvers. 

 

Verder in dit nummer een blik op de categorie warme dranken, een kijk op de leukste introducties, een reportage over de Spar Toekomstraad, het unieke overlegorgaan bij Retail Partners Colruyt Group, en een interview met de ceo van Nestlé Purina Petcare voor Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten, over hoe we enkel het beste willen voor onze huisdieren. 

 

Het derde nummer van RetailDetail Food lees je hier online

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Back to top