RetailDetail Food nummer 3 focust op e-commerce | RetailDetail

RetailDetail Food nummer 3 focust op e-commerce

RetailDetail Food nummer 3 focust op e-commerce

Is online verkopen wel iets voor de supermarkt? Is het eerder een bedreiging dan een kans? Dat vist RetailDetail Food uit in het derde nummer, dat vandaag, 29 april, verschijnt.  

Leren uit eerste ervaringen


De redactie sprak met winkeliers van AD Delhaize, Carrefour express, Intermarché en Spar over hun eerste ervaringen met verkoop online en met click & collect-concepten. We leren ook uit ervaringen op de Franse markt met expert Olivier Dauvers. 

 

Verder in dit nummer een blik op de categorie warme dranken, een kijk op de leukste introducties, een reportage over de Spar Toekomstraad, het unieke overlegorgaan bij Retail Partners Colruyt Group, en een interview met de ceo van Nestlé Purina Petcare voor Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten, over hoe we enkel het beste willen voor onze huisdieren. 

 

Het derde nummer van RetailDetail Food lees je hier online

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Back to top