REWE Group en Greenyard kondigen nieuw partnermodel aan

REWE Group en Greenyard kondigen nieuw partnermodel aan

REWE Group en Greenyard breiden hun samenwerking op de Duitse markt uit tot een lange termijn, verticaal geïntegreerd partnerschap voor verse groenten, fruit en bloemen. Daartoe wordt een speciale operationele eenheid opgericht.

 

Op maat van de klant

Het akkoord past in de strategie van Greenyard om partnermodellen op maat van de klant in te voeren. De samenwerking moet resulteren in het delen en optimaliseren van middelen in de toeleveringsketen, wat uiteindelijk moet zorgen voor een betere efficiëntie én winstgevende groei voor beide partijen.

 

Beide bedrijven zullen bepaalde productstromen in de speciaal daarvoor opgerichte eenheid continu bundelen. Daarbij zal Greenyard instaan voor diensten met toegevoegde waarde, zoals het rijpen van verse producten. Door het samenwerkingsband zal de toeleveringsketen voor REWE verkort worden.

 

“Ik ben ervan overtuigd dat beide bedrijven door dit versterkte partnerschap efficiënter en dus succesvoller kunnen worden in het aanbieden van verse producten van de hoogste kwaliteit aan onze consumenten”, zegt Eugenio Guidoccio Managing Director Ultra Fresh van REWE Group in een persbericht.

 

“Dit model werd reeds met succes geïmplementeerd in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk en speelt in op de veranderende eisen en behoeften van consumenten en klanten, verklaart Co-CEO van Greenyard, Hein Deprez. “Niet alleen zal de intensievere samenwerking een positief effect hebben op de volledige waardeketen, het betekent ook een versnelling in onze evolutie naar een duurzamer bedrijfsmodel."