Rode Duivels helpen Carrefour België aan 3,8% extra omzet

Rode Duivels helpen Carrefour België aan 3,8% extra omzet

De Franse warenhuisgroep Carrefour heeft in het tweede kwartaal een omzet geboekt van 20,517 miljard euro (+0,3%). In België lag de verkoop op vergelijkbare basis zelfs 3,8% hoger, mede dankzij acties rond de Rode Duivels.

Grootste groei in convenience stores

In thuisland Frankrijk zette Carrefour 9,847 miljard euro om: op vergelijkbare basis was er een vooruitgang met 1,8%. Zonder brandstoffen en met uitzuivering van kalendereffecten zou de progressie 2,1% hebben bedragen. Vooral in de supermarkten en de gemakswinkels liep het goed, de hypermarkten konden slechts een bescheiden surplus laten optekenen.

 

In de andere Europese landen boekte Carrefour een omzet van 5,331 miljard euro: op vergelijkbare basis goed voor een omzetstijging van 2%. Na uitsluiting van brandstoffen en eliminatie van kalendereffecten was er nog sprake van een plus van 1,5%.

 

Rode Duivels helpen Belgische tak

De Belgische tak deed evenwel merkelijk beter dan dit gemiddelde, met een toename van de vergelijkbare groei van 5%. Na aftrek van de brandstoffen en de kalendereffecten bleef daarvan 3,8% over. Het enthousiasme rond het WK Voetbal en de Rode Duivels misten hun impact duidelijk niet.

 

De grootste groei kende Carrefour niettemin in de opkomende markten: daar stegen de verkopen op vergelijkbare basis na uitzuivering van brandstofverkopen en kalendereffecten met 8,4%. In Latijns-Amerika bedroeg de groei zelfs 15,2%: vooral in Brazilië en zeker in Argentinië – waar de omzet op vergelijkbare basis 42,4% aantrok – presteerden sterk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Back to top