Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Smilde Bakery, onderdeel van Royal Smilde, heeft de aandelen overgenomen van Food Sense in Zwolle. Dat produceert het Fred & Ed broodbeleg voor kinderen. Met de overname wil het voedingsconcern haar internationale retailactiviteiten uitbreiden.

Gereed voor verdere groei

Om de groei in het buitenland te versnellen, combineert de onderneming de internationale introductie van Fred & Ed met de lancering van haar bakmixenmerk HomeMade in het buitenland. 

 

Fred & Ed werd ruim tien jaar geleden opgericht door de ondernemers van Food Sense, ex-Unilever werknemers Wouter Pol en Karin Löwik. Zij bouwden onder het merk een lijn onderscheidend en gezond broodbeleg met hagelslag, jam, stroop, smeerleverworst en bakproducten gericht op gebruik door kinderen.

 

Royal Smilde in Heerenveen is met haar divisies Bakery, Foods en Natura producent van grondstoffen, halffabricaten en eindproducten voor ambachtelijke bakkerijen en slagerijen, foodservice en retail. Het familiebedrijf dat ruim honderdvijftig jaar bestaat, nam een jaar geleden saladefabrikant United Food Family over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt uit betrouwbare bronnen dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat.

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Back to top