Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Smilde Bakery, onderdeel van Royal Smilde, heeft de aandelen overgenomen van Food Sense in Zwolle. Dat produceert het Fred & Ed broodbeleg voor kinderen. Met de overname wil het voedingsconcern haar internationale retailactiviteiten uitbreiden.

Gereed voor verdere groei

Om de groei in het buitenland te versnellen, combineert de onderneming de internationale introductie van Fred & Ed met de lancering van haar bakmixenmerk HomeMade in het buitenland. 

 

Fred & Ed werd ruim tien jaar geleden opgericht door de ondernemers van Food Sense, ex-Unilever werknemers Wouter Pol en Karin Löwik. Zij bouwden onder het merk een lijn onderscheidend en gezond broodbeleg met hagelslag, jam, stroop, smeerleverworst en bakproducten gericht op gebruik door kinderen.

 

Royal Smilde in Heerenveen is met haar divisies Bakery, Foods en Natura producent van grondstoffen, halffabricaten en eindproducten voor ambachtelijke bakkerijen en slagerijen, foodservice en retail. Het familiebedrijf dat ruim honderdvijftig jaar bestaat, nam een jaar geleden saladefabrikant United Food Family over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top