Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Smilde Bakery, onderdeel van Royal Smilde, heeft de aandelen overgenomen van Food Sense in Zwolle. Dat produceert het Fred & Ed broodbeleg voor kinderen. Met de overname wil het voedingsconcern haar internationale retailactiviteiten uitbreiden.

Gereed voor verdere groei

Om de groei in het buitenland te versnellen, combineert de onderneming de internationale introductie van Fred & Ed met de lancering van haar bakmixenmerk HomeMade in het buitenland. 

 

Fred & Ed werd ruim tien jaar geleden opgericht door de ondernemers van Food Sense, ex-Unilever werknemers Wouter Pol en Karin Löwik. Zij bouwden onder het merk een lijn onderscheidend en gezond broodbeleg met hagelslag, jam, stroop, smeerleverworst en bakproducten gericht op gebruik door kinderen.

 

Royal Smilde in Heerenveen is met haar divisies Bakery, Foods en Natura producent van grondstoffen, halffabricaten en eindproducten voor ambachtelijke bakkerijen en slagerijen, foodservice en retail. Het familiebedrijf dat ruim honderdvijftig jaar bestaat, nam een jaar geleden saladefabrikant United Food Family over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top