Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Smilde Bakery, onderdeel van Royal Smilde, heeft de aandelen overgenomen van Food Sense in Zwolle. Dat produceert het Fred & Ed broodbeleg voor kinderen. Met de overname wil het voedingsconcern haar internationale retailactiviteiten uitbreiden.

Gereed voor verdere groei

Om de groei in het buitenland te versnellen, combineert de onderneming de internationale introductie van Fred & Ed met de lancering van haar bakmixenmerk HomeMade in het buitenland. 

 

Fred & Ed werd ruim tien jaar geleden opgericht door de ondernemers van Food Sense, ex-Unilever werknemers Wouter Pol en Karin Löwik. Zij bouwden onder het merk een lijn onderscheidend en gezond broodbeleg met hagelslag, jam, stroop, smeerleverworst en bakproducten gericht op gebruik door kinderen.

 

Royal Smilde in Heerenveen is met haar divisies Bakery, Foods en Natura producent van grondstoffen, halffabricaten en eindproducten voor ambachtelijke bakkerijen en slagerijen, foodservice en retail. Het familiebedrijf dat ruim honderdvijftig jaar bestaat, nam een jaar geleden saladefabrikant United Food Family over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top