Royal Smilde neemt Fred & Ed over | RetailDetail

Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Royal Smilde neemt Fred & Ed over

Smilde Bakery, onderdeel van Royal Smilde, heeft de aandelen overgenomen van Food Sense in Zwolle. Dat produceert het Fred & Ed broodbeleg voor kinderen. Met de overname wil het voedingsconcern haar internationale retailactiviteiten uitbreiden.

Gereed voor verdere groei

Om de groei in het buitenland te versnellen, combineert de onderneming de internationale introductie van Fred & Ed met de lancering van haar bakmixenmerk HomeMade in het buitenland. 

 

Fred & Ed werd ruim tien jaar geleden opgericht door de ondernemers van Food Sense, ex-Unilever werknemers Wouter Pol en Karin Löwik. Zij bouwden onder het merk een lijn onderscheidend en gezond broodbeleg met hagelslag, jam, stroop, smeerleverworst en bakproducten gericht op gebruik door kinderen.

 

Royal Smilde in Heerenveen is met haar divisies Bakery, Foods en Natura producent van grondstoffen, halffabricaten en eindproducten voor ambachtelijke bakkerijen en slagerijen, foodservice en retail. Het familiebedrijf dat ruim honderdvijftig jaar bestaat, nam een jaar geleden saladefabrikant United Food Family over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.