Barry Callebaut lanceert roze chocolade ook in Europa

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen
Nestlé

Begin dit jaar stelde Barry Callebaut zijn roze chocolade al voor in Japan; nu is het de beurt aan Europa, waar Nestlé volgende week de eerste roze KitKat-reep op de markt brengt. De vierde soort chocolade is smeuïg en heeft een fruitige bessensmaak.

 

Roze KitKat-repen bij Tesco

Vanaf volgende week vinden klanten van de Britse supermarktketen Tesco naast KitKat-repen met melkchocolade ook een variant met roze chocolade in de rekken. Nestlé is daarmee het eerste voedingsbedrijf dat de nieuwe chocoladesoort commercialiseert in Europa. Het recept van de roze KitKat-repen werd deels ontwikkeld in België, net als de roze chocolade zelf overigens.

 

Het kostte Barry Callebaut verschillende jaren om het recept van de nieuwe chocoladesoort op punt te stellen, maar de roze chocolade verovert inmiddels de harten van chocoladeliefhebbers wereldwijd. Het nieuwe lekkers is gemaakt van de Ruby-cacaoboon, een bijzonder product met specifieke eigenschappen, waaronder een karakteristiek roze kleur en een fruitige smaak die nu ook zal doorschemeren in de nieuwe KitKat-repen van Nestlé.

 

De repen zijn sinds begin dit jaar beschikbaar in Japan, maar in Europa zijn ze voorlopig enkel te vinden bij Tesco in het Verenigd Koninkrijk. Later dit jaar plant Nestlé een verdere uitrol in Europa. Wanneer de Benelux aan de beurt is, is nog niet duidelijk, maar wie niet wil wachten, kan de roze chocolade ook al online bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.