Barry Callebaut lanceert roze chocolade ook in Europa

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen
Nestlé

Begin dit jaar stelde Barry Callebaut zijn roze chocolade al voor in Japan; nu is het de beurt aan Europa, waar Nestlé volgende week de eerste roze KitKat-reep op de markt brengt. De vierde soort chocolade is smeuïg en heeft een fruitige bessensmaak.

 

Roze KitKat-repen bij Tesco

Vanaf volgende week vinden klanten van de Britse supermarktketen Tesco naast KitKat-repen met melkchocolade ook een variant met roze chocolade in de rekken. Nestlé is daarmee het eerste voedingsbedrijf dat de nieuwe chocoladesoort commercialiseert in Europa. Het recept van de roze KitKat-repen werd deels ontwikkeld in België, net als de roze chocolade zelf overigens.

 

Het kostte Barry Callebaut verschillende jaren om het recept van de nieuwe chocoladesoort op punt te stellen, maar de roze chocolade verovert inmiddels de harten van chocoladeliefhebbers wereldwijd. Het nieuwe lekkers is gemaakt van de Ruby-cacaoboon, een bijzonder product met specifieke eigenschappen, waaronder een karakteristiek roze kleur en een fruitige smaak die nu ook zal doorschemeren in de nieuwe KitKat-repen van Nestlé.

 

De repen zijn sinds begin dit jaar beschikbaar in Japan, maar in Europa zijn ze voorlopig enkel te vinden bij Tesco in het Verenigd Koninkrijk. Later dit jaar plant Nestlé een verdere uitrol in Europa. Wanneer de Benelux aan de beurt is, is nog niet duidelijk, maar wie niet wil wachten, kan de roze chocolade ook al online bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.