Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

Vanaf 15 oktober zal Rudi Petit-Jean aantreden als directeur van Sligro-ISPC in België. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van het dit jaar overgenomen ISPC en de uitbouw van het vestigingennetwerk van Sligro-ISPC.

Neemt stokje over van Ivan Sabbe

“Rudi Petit-Jean heeft de afgelopen 20 jaar als formuledirecteur van Gamma in België de keten laten groeien van 34 naar 86 winkels. Deze ervaring past uitstekend bij de plannen van Sligro Food Group Belgium,” meldt het foodservicebedrijf in een persbericht. Als directeur Sligro-ISPC zal Petit-Jean deel uitmaken van het directieteam van Sligro Food Group Belgium. Hij neemt in deze rol de verantwoordelijkheden over van Ivan Sabbe, die na de acquisitie van ISPC was aangebleven als directeur.

 

Het nieuws komt niet helemaal als een verrassing: gisteren nog voorspelde retailkenner Jorg Snoeck op onze website dat Rudi Petit-Jean weleens zou kunnen kiezen voor zijn tweede grote passie, de voeding.

 

“Mooie en logische keuze”

Betekent de overstap van DIY naar food een grote cultuurschok? We vroegen het aan iemand die de omgekeerde beweging maakte. “Toen ik nog bij Unilever Food Solutions werkte had ik Sligro als klant,” zegt Dieter Struye, general manager Brico. “Er zijn zeker parallellen. Zoals consumenten een heel grote betrokkenheid hebben bij klussen – veel meer dan bij de dagelijkse boodschappen – zo zijn chefs heel erg begaan met de producten waarmee ze werken. Het economisch model is wel anders: DHZ is ‘slow moving’, voedingsaankopen gebeuren op dagelijkse basis. Dus dat is een uitdaging. Maar ik vind het een mooie en logische keuze. Rudi heeft bovendien ervaring in een Beneluxorganisatie.”

 

Dat laatste bevestigt ook Eddy Priem, die jaren samenwerkte met Rudi Petit-Jean: “Rudi is een echte klusser in hart en nieren. Ik heb hem zijn eerste appartement weten verbouwen, en zijn eerste huis. Hij is doordrongen van DIY. Maar hij is ook een echte foodie, een ware Bourgondiër. Wie het geluk heeft gehad om uitgenodigd te worden op een etentje bij hem thuis, weet dat hij heerlijk kan koken. Wat past er dus beter bij hem dan een foodbedrijf? Bovendien is hij vertrouwd met de verschillen tussen de Nederlandse en de Belgische managementscultuur. Hij gaat het bij Sligro zeker waarmaken!”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top