Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

Vanaf 15 oktober zal Rudi Petit-Jean aantreden als directeur van Sligro-ISPC in België. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van het dit jaar overgenomen ISPC en de uitbouw van het vestigingennetwerk van Sligro-ISPC.

Neemt stokje over van Ivan Sabbe

“Rudi Petit-Jean heeft de afgelopen 20 jaar als formuledirecteur van Gamma in België de keten laten groeien van 34 naar 86 winkels. Deze ervaring past uitstekend bij de plannen van Sligro Food Group Belgium,” meldt het foodservicebedrijf in een persbericht. Als directeur Sligro-ISPC zal Petit-Jean deel uitmaken van het directieteam van Sligro Food Group Belgium. Hij neemt in deze rol de verantwoordelijkheden over van Ivan Sabbe, die na de acquisitie van ISPC was aangebleven als directeur.

 

Het nieuws komt niet helemaal als een verrassing: gisteren nog voorspelde retailkenner Jorg Snoeck op onze website dat Rudi Petit-Jean weleens zou kunnen kiezen voor zijn tweede grote passie, de voeding.

 

“Mooie en logische keuze”

Betekent de overstap van DIY naar food een grote cultuurschok? We vroegen het aan iemand die de omgekeerde beweging maakte. “Toen ik nog bij Unilever Food Solutions werkte had ik Sligro als klant,” zegt Dieter Struye, general manager Brico. “Er zijn zeker parallellen. Zoals consumenten een heel grote betrokkenheid hebben bij klussen – veel meer dan bij de dagelijkse boodschappen – zo zijn chefs heel erg begaan met de producten waarmee ze werken. Het economisch model is wel anders: DHZ is ‘slow moving’, voedingsaankopen gebeuren op dagelijkse basis. Dus dat is een uitdaging. Maar ik vind het een mooie en logische keuze. Rudi heeft bovendien ervaring in een Beneluxorganisatie.”

 

Dat laatste bevestigt ook Eddy Priem, die jaren samenwerkte met Rudi Petit-Jean: “Rudi is een echte klusser in hart en nieren. Ik heb hem zijn eerste appartement weten verbouwen, en zijn eerste huis. Hij is doordrongen van DIY. Maar hij is ook een echte foodie, een ware Bourgondiër. Wie het geluk heeft gehad om uitgenodigd te worden op een etentje bij hem thuis, weet dat hij heerlijk kan koken. Wat past er dus beter bij hem dan een foodbedrijf? Bovendien is hij vertrouwd met de verschillen tussen de Nederlandse en de Belgische managementscultuur. Hij gaat het bij Sligro zeker waarmaken!”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top