Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen
Shutterstock

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Veranderende markt

De jobs zullen zowel in de supermarkten als in de kantoren verdwijnen. Dat is volgens het bedrijf nodig om te kunnen blijven concurreren met discounters als Aldi en Lidl. Die zijn in het Verenigd Koninkrijk bezig aan een forse opmars en de traditionele ketens zien hun marktaandeel als sneeuw voor de zon verdwijnen.

 

“De Britse markt is aan een snel tempo aan het veranderen en het is cruciaal dat we de manier waarop we werken aanpakken, om zo toekomstige uitdagingen aan te kunnen en klanten de beste service te blijven bieden”, zegt een woordvoerder van het supermarktbedrijf aan The Guardian.

 

Sainsbury’s heeft momenteel 119.000 voltijdse werknemers in dienst en is aan het werken richting een gecentraliseerd HR-systeem. Het zijn dan ook vooral lokale HR-werknemers die voor hun job moeten vrezen. De keten hoopt zo tegen maart 2018 500 miljoen pond te besparen.

 

De keten voerde in maart al enkele grote veranderingen door, waarbij 400 banen verdwenen en nog eens 4.000 werknemers hun schema veranderd zagen. Zo werd in 140 filialen de nachtshift geschrapt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top