Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen | RetailDetail

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen
Shutterstock

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Veranderende markt

De jobs zullen zowel in de supermarkten als in de kantoren verdwijnen. Dat is volgens het bedrijf nodig om te kunnen blijven concurreren met discounters als Aldi en Lidl. Die zijn in het Verenigd Koninkrijk bezig aan een forse opmars en de traditionele ketens zien hun marktaandeel als sneeuw voor de zon verdwijnen.

 

“De Britse markt is aan een snel tempo aan het veranderen en het is cruciaal dat we de manier waarop we werken aanpakken, om zo toekomstige uitdagingen aan te kunnen en klanten de beste service te blijven bieden”, zegt een woordvoerder van het supermarktbedrijf aan The Guardian.

 

Sainsbury’s heeft momenteel 119.000 voltijdse werknemers in dienst en is aan het werken richting een gecentraliseerd HR-systeem. Het zijn dan ook vooral lokale HR-werknemers die voor hun job moeten vrezen. De keten hoopt zo tegen maart 2018 500 miljoen pond te besparen.

 

De keten voerde in maart al enkele grote veranderingen door, waarbij 400 banen verdwenen en nog eens 4.000 werknemers hun schema veranderd zagen. Zo werd in 140 filialen de nachtshift geschrapt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.