Sainsbury's onthult nieuwe 'On the Go'-stadswinkels

De nieuwe On the Go-winkel van retailer Sainsbury's

De Britse supermarktketen Sainsbury’s lanceert een nieuwe stadswinkelformule, met een eerste vestiging in Londen. Nog negen andere winkels zijn al bevestigd.

 

One-stop-shop voor kantoorwerkers

Sainsbury's heeft meer dan 130 lokale winkels in drukke stedelijke gebieden die kunnen worden omgebouwd tot 'On the Go'-winkels, geeft de Britse supermarktketen zelf te kennen in persbericht. Het nieuwe 'On the Go'-concept is een gemaksformule die speciaal werd ontwikkeld om aan de lokale behoeften in grote steden te voldoen.

 

De eerste vestiging opent vlakbij het metrostation Mansion House (in het centrum van de peperdure City) en mikt vooral op kantoorwerkers in de buurt. In de nieuwe supermarkt combineert Sainsbury’s vers bereide maaltijden – die ter plaatse geconsumeerd kunnen worden – met een one-stop-shopaanbod aan voedsel en algemene producten. Ook is er afhaalpunt voor onlineretailer Argos, terwijl mobiel scannen en afrekenen mogelijk is met de SmartShop-app.

 

In de winkel van 200 m² is het assortiment specifiek aangepast aan de locatie: bijna 90% van de producten zijn speciaal uitgezocht om aan de behoeften van de lokale klanten te voldoen. Naast een ruimer assortiment verse levensmiddelen en bloemen zijn er een aantal premiummerken, zoals Tony's Chocolonely en Leon Grocery, aan de schappen toegevoegd.

 

‘Food to go’ groei met kwart

Klanten kunnen er ook eten: er is een pizza-oven, een bakkerij en een verse sushistand in de winkel. Voor het eerst zijn ook bartafels aan de voorkant van de winkel geplaatst, net zoals de toonbanken met eetklare gerechten. Drie keer per dag verandert het aanbod en klanten kunnen er terecht voor het ontbijt, de lunch en de ‘afternoon tea’.

 

In de komende maanden zullen bij wijze van test nog negen On the Go-winkels worden geopend in Edinburgh, Bristol, Glasgow en Londen, maar Sainsbury’s ziet het al groots: de Britse ‘food to go’-markt zou tegen 2024 is naar verwachting zowat 25 miljard euro waard zijn, ruim 26% meer dan in 2019. "We hebben er alle vertrouwen in dat deze formule onze leidende positie op het gebied van gemak verder zal versterken", meent commercieel directeur Graham Biggart.