Samsung laat klanten Collect&Go in de koelkast kijken | RetailDetail

Samsung laat klanten Collect&Go in de koelkast kijken

Samsung laat klanten Collect&Go in de koelkast kijken
Foto Samsung

De nieuwe slimme koelkast van Samsung laat klanten van Collect&Go vanop afstand via camera’s in de koelkast kijken. Zo kunnen ze makkelijk hun boodschappenlijstje aanvullen en hun bestelling plaatsen.

 

Koelkast stuurt reminder

De slimme ‘Family Hub’ koelkast van Samsung is uitgerust met camera’s en beeldschermen. Zo kan de klant altijd in z’n koelkast kijken, waar hij ook is. De camera toont de binnenkant van de koelkast in een app op de smartphone of op het beeldscherm in de koelkastdeur. Bovendien kan de koelkast een reminder sturen als een product op is, of wanneer de houdbaarheidsdatum is overschreden. Zo stellen klanten makkelijker hun boodschappenlijstje op.

 

Voor klanten van de online boodschappendienst van Colruyt Group biedt de koelkast een bijkomende functie: door op het ‘Collect&Go’ icoon op de koelkastdeur te klikken, kunnen ze meteen hun boodschappen reserveren. Ook wanneer klanten onderweg zijn, kunnen ze de inhoud van de koelkast raadplegen en hun lijstje aanvullen. Op het beeldscherm van de koelkast kunnen klanten overigens ook recepten raadplegen of televisiekijken tijdens het koken.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.