Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ‘tovert’ met groenten

Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ‘tovert’ met groenten

Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ‘tovert’ met groenten
Delhaize

Sinds gisteren vinden klanten van Delhaize geen wortelen maar ‘oranje raketten’ in de rekken. Met de campagne, die twaalf groenten voorziet van een magische naam en dito verpakking, hoopt de supermarktketen kinderen te leren genieten van groenten.

Vieze veggies worden tovergroentjes

Delhaize lanceerde gisteren een ludieke actie om de reputatie van groenten bij (vooral) kinderen en jongeren op te krikken: twaalf groenten krijgen tijdelijk een nieuwe, magische naam en worden voorzien van een blitse verpakking die in de smaak moet vallen bij kinderen. In de groentenafdeling vinden klanten dus even geen paprika’s en courgettes meer, maar wel ‘schatkistjes’ en ‘trollenknotsen’ en ook de pijltjes witlof krijgen met ‘drakentanden’ heel even een stoer imago.

 

Met deze actie knoopt Delhaize de strijd aan met het ‘vieze veggies’-imago dat groenten nog te vaak hebben bij kinderen en jongeren. En dat is nodig, vindt Delhaize, want kinderen tussen 6 en 13 jaar consumeren amper 100g groenten per dag, terwijl de aanbevolen hoeveelheid tussen de 250g en 300g ligt. Volwassenen doen het overigens niet echt beter, zo blijkt: slechts 5% van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550g fruit en groenten.

 

Kaboutertrompet en feeëndekentje

Voor de naamkeuze ging Delhaize te rade bij de kinderen zelf: zij mochten op school putten uit magische verhalen en sprookjes en kwamen op de proppen met benamingen als ‘kikkerski’s’ voor prinsessenboontjes, ‘kaboutertrompet’ voor de oesterzwam en ‘feeëndekentje’ voor ijsbergsla. Voor de overige groenten is de supermarktketen nog op zoek naar ideeën die kinderen en hun ouders online en in de winkel nog kunnen doorgeven.

 

De campagne kadert binnen de nieuwe ‘Mee met ’t leven’-strategie die Delhaize eerder ook al vorm gaf met de VitaMinis-actie en de suikerontduikers, die ervoor zorgen dat er minder suiker in tal van Delhaizeproducten te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.