Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ‘tovert’ met groenten

Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ‘tovert’ met groenten

Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ‘tovert’ met groenten
Delhaize

Sinds gisteren vinden klanten van Delhaize geen wortelen maar ‘oranje raketten’ in de rekken. Met de campagne, die twaalf groenten voorziet van een magische naam en dito verpakking, hoopt de supermarktketen kinderen te leren genieten van groenten.

Vieze veggies worden tovergroentjes

Delhaize lanceerde gisteren een ludieke actie om de reputatie van groenten bij (vooral) kinderen en jongeren op te krikken: twaalf groenten krijgen tijdelijk een nieuwe, magische naam en worden voorzien van een blitse verpakking die in de smaak moet vallen bij kinderen. In de groentenafdeling vinden klanten dus even geen paprika’s en courgettes meer, maar wel ‘schatkistjes’ en ‘trollenknotsen’ en ook de pijltjes witlof krijgen met ‘drakentanden’ heel even een stoer imago.

 

Met deze actie knoopt Delhaize de strijd aan met het ‘vieze veggies’-imago dat groenten nog te vaak hebben bij kinderen en jongeren. En dat is nodig, vindt Delhaize, want kinderen tussen 6 en 13 jaar consumeren amper 100g groenten per dag, terwijl de aanbevolen hoeveelheid tussen de 250g en 300g ligt. Volwassenen doen het overigens niet echt beter, zo blijkt: slechts 5% van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550g fruit en groenten.

 

Kaboutertrompet en feeëndekentje

Voor de naamkeuze ging Delhaize te rade bij de kinderen zelf: zij mochten op school putten uit magische verhalen en sprookjes en kwamen op de proppen met benamingen als ‘kikkerski’s’ voor prinsessenboontjes, ‘kaboutertrompet’ voor de oesterzwam en ‘feeëndekentje’ voor ijsbergsla. Voor de overige groenten is de supermarktketen nog op zoek naar ideeën die kinderen en hun ouders online en in de winkel nog kunnen doorgeven.

 

De campagne kadert binnen de nieuwe ‘Mee met ’t leven’-strategie die Delhaize eerder ook al vorm gaf met de VitaMinis-actie en de suikerontduikers, die ervoor zorgen dat er minder suiker in tal van Delhaizeproducten te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.