Sligro bouwt aan foodservice in België | RetailDetail

Sligro bouwt aan foodservice in België

Sligro bouwt aan foodservice in België
Sligro Food Group

Sligro Food Group gaat haar onderneming in België verder uitbouwen vanuit het hoofdkantoor van Java Foodservice in Rotselaar, dat volgend jaar officieel van naam verandert. De bouw van een eerste vestiging in Antwerpen gaat dit najaar dan toch van start. 

Centraal platform

Met Java Foodservice, dat sinds begin vorig jaar tot de onderneming behoort, richt Sligro zich in België op de segmenten institutioneel, bedrijfscatering en hotelketens. Begin volgend jaar wordt het hoofdkantoor in Rotselaar omgedoopt tot Sligro Food Group Belgium. Java Foodservice nam hier in april bij het huidige dc een nieuw distributiecentrum voor diepvries van 4000 vierkante meter in gebruik. Het nieuwe warehouse wordt ingezet voor de verdere groei van het Belgische familiebedrijf. Java gaat met haar back office-organisatie tevens fungeren als shared service centre voor de Sligro activiteiten in België.


ISPC levert aan de gastronomische professionele markt in België. De horecaspecialist opereert vanuit zelfbedienings- en bezorggroothandels in Gent en Luik en vanuit Océan Marée, groothandel in verse vis in Brussel. Sligro wil ISPC samen met Java en de Sligro-activiteiten in België de komende jaren gaan samenvoegen tot een centraal platform en operatie voor de Belgische markt. 
 

Tot nu toe leveren de Sligro vestigingen vanuit Nederland aan de Belgische grootverbruik- en overige horecamarkt. Hier komt vanaf volgend jaar verandering in nu Sligro ook eigen locaties gaat bouwen in België. Dit najaar begint de bouw van de eerste eigen Belgische Sligro vestiging aan het Straatsburgdok in Antwerpen. In de afgelopen maanden riep de bouw weerstand op van collega-groothandelsondernemingen. Ook het traject voor vergunning voor nieuwbouw van een vestiging in Brugge is in gang gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.