Sligro en Heineken sluiten samenwerking | RetailDetail

Sligro en Heineken sluiten samenwerking

Sligro en Heineken sluiten samenwerking

Sligro Food Group en Heineken hebben een akkoord gesloten rond een strategische samenwerking. Die houdt in dat Sligro alle logistieke activiteiten voor de Nederlandse horeca op zich zal nemen.

Groothandelsactiviteiten Heineken verkocht

Sligro zal voortaan dus alle bier- en ciderbestellingen van Heineken verwerken, opslaan en leveren bij de Nederlandse horeca. Sligro en Heineken willen zo een 'one stop shop' creëren voor food, non-food en drank voor alle klanten van de twee bedrijven. Naast de samenwerking op vlak van bier en cider, heeft Heineken alle groothandelsactiviteiten van het overige food- en non-food assortiment (waaronder frisdranken, waters, sterkedrank, wijnen, thee en koffie) verkocht aan Sligro Food Group.

 

“Er volgt nu een intensieve opstartfase en daarna een integratieperiode die drie tot vier jaar in beslag zal nemen. Om de gecombineerde food- en drankenleveringen mogelijk te maken zullen wij de komende jaren zo'n 80 tot 100 miljoen euro investeren ten behoeve van één geïntegreerd ‘state of the art’ distributienetwerk. De synergieën verwachten we daarna in de volle omvang te kunnen verwezenlijken”, zegt Koen Slippens, CEO van Sligro Food Group.

 

“2018 zal vooral een overgangsjaar worden waarin de voordelen voor onze gezamenlijke klanten stap voor stap merkbaar en zichtbaar worden, met behoud van kwaliteit en maximale service”, voegt Pascal Gilet, algemeen directeur Heineken Nederland, daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".