Sligro Food Group neemt JAVA Foodservice over

Sligro Food Group neemt JAVA Foodservice over

Het Nederlandse Sligro Food Group heeft alle aandelen van het Belgische JAVA Foodservice overgenomen. JAVA Foodservice richt zich in België op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en een aantal hotelketens.

 

Afsplitsing The JAVA Coffee Company

“Met de overname van JAVA Foodservice zet Sligro Food Group een belangrijke stap in haar ambitie een toonaangevende speler te worden in de Belgische foodservicemarkt. Niet alleen is JAVA zelf een prachtig bedrijf met veel potentie, maar het zal ook de opstart voor de Sligro-formule in de Belgische markt ondersteunen”, zegt Koen Slippens, CEO van Sligro Food Group.

 

JAVA Foodservice was tot nu toe in handen van de familie Claes, die heeft besloten om JAVA Foodservice van de hand te doen, maar wel The JAVA Coffee Company, dat gespecialiseerd is in het produceren en vermarkten van koffie, te behouden.

 

“De overtuiging groeide dat het optimale scenario om de marktpositie te bestendigen en verder te versterken, bestond uit enerzijds overdracht van de activiteiten van JAVA Foodservice aan Sligro Food Group en anderzijds behoud en verder uitbouwen van The JAVA Coffee Company, dit in professioneel partnership met JAVA Foodservice en Sligro Food Group in Nederland”, zegt Wim Claes, CEO van JAVA Foodservice en The Java Coffee Company.

 

Management verschuift mee

Wim Claes blijft nog tot 1 juli aan bij JAVA Foodservice en zal in die periode zijn taken overdragen aan Erik Veyt en Chris Teugels, die de dagelijkse leiding over JAVA Foodservice zullen krijgen. Zij maken nu al deel uit van het management van JAVA Foodservice, dat ook na de overname aan zal blijven.

 

JAVA is een familiebedrijf met meer dan 90 jaar ervaring en één van de grootste foodservicebedrijven in België. Momenteel zijn er 280 werknemers in dienst. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 129 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top