Sligro Food Group neemt JAVA Foodservice over

Sligro Food Group neemt JAVA Foodservice over

Het Nederlandse Sligro Food Group heeft alle aandelen van het Belgische JAVA Foodservice overgenomen. JAVA Foodservice richt zich in België op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en een aantal hotelketens.

 

Afsplitsing The JAVA Coffee Company

“Met de overname van JAVA Foodservice zet Sligro Food Group een belangrijke stap in haar ambitie een toonaangevende speler te worden in de Belgische foodservicemarkt. Niet alleen is JAVA zelf een prachtig bedrijf met veel potentie, maar het zal ook de opstart voor de Sligro-formule in de Belgische markt ondersteunen”, zegt Koen Slippens, CEO van Sligro Food Group.

 

JAVA Foodservice was tot nu toe in handen van de familie Claes, die heeft besloten om JAVA Foodservice van de hand te doen, maar wel The JAVA Coffee Company, dat gespecialiseerd is in het produceren en vermarkten van koffie, te behouden.

 

“De overtuiging groeide dat het optimale scenario om de marktpositie te bestendigen en verder te versterken, bestond uit enerzijds overdracht van de activiteiten van JAVA Foodservice aan Sligro Food Group en anderzijds behoud en verder uitbouwen van The JAVA Coffee Company, dit in professioneel partnership met JAVA Foodservice en Sligro Food Group in Nederland”, zegt Wim Claes, CEO van JAVA Foodservice en The Java Coffee Company.

 

Management verschuift mee

Wim Claes blijft nog tot 1 juli aan bij JAVA Foodservice en zal in die periode zijn taken overdragen aan Erik Veyt en Chris Teugels, die de dagelijkse leiding over JAVA Foodservice zullen krijgen. Zij maken nu al deel uit van het management van JAVA Foodservice, dat ook na de overname aan zal blijven.

 

JAVA is een familiebedrijf met meer dan 90 jaar ervaring en één van de grootste foodservicebedrijven in België. Momenteel zijn er 280 werknemers in dienst. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 129 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top