Sligro Food Group neemt JAVA Foodservice over

Sligro Food Group neemt JAVA Foodservice over

Het Nederlandse Sligro Food Group heeft alle aandelen van het Belgische JAVA Foodservice overgenomen. JAVA Foodservice richt zich in België op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en een aantal hotelketens.

 

Afsplitsing The JAVA Coffee Company

“Met de overname van JAVA Foodservice zet Sligro Food Group een belangrijke stap in haar ambitie een toonaangevende speler te worden in de Belgische foodservicemarkt. Niet alleen is JAVA zelf een prachtig bedrijf met veel potentie, maar het zal ook de opstart voor de Sligro-formule in de Belgische markt ondersteunen”, zegt Koen Slippens, CEO van Sligro Food Group.

 

JAVA Foodservice was tot nu toe in handen van de familie Claes, die heeft besloten om JAVA Foodservice van de hand te doen, maar wel The JAVA Coffee Company, dat gespecialiseerd is in het produceren en vermarkten van koffie, te behouden.

 

“De overtuiging groeide dat het optimale scenario om de marktpositie te bestendigen en verder te versterken, bestond uit enerzijds overdracht van de activiteiten van JAVA Foodservice aan Sligro Food Group en anderzijds behoud en verder uitbouwen van The JAVA Coffee Company, dit in professioneel partnership met JAVA Foodservice en Sligro Food Group in Nederland”, zegt Wim Claes, CEO van JAVA Foodservice en The Java Coffee Company.

 

Management verschuift mee

Wim Claes blijft nog tot 1 juli aan bij JAVA Foodservice en zal in die periode zijn taken overdragen aan Erik Veyt en Chris Teugels, die de dagelijkse leiding over JAVA Foodservice zullen krijgen. Zij maken nu al deel uit van het management van JAVA Foodservice, dat ook na de overname aan zal blijven.

 

JAVA is een familiebedrijf met meer dan 90 jaar ervaring en één van de grootste foodservicebedrijven in België. Momenteel zijn er 280 werknemers in dienst. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 129 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top