Sligro trekt naar Antwerpen | RetailDetail

Sligro trekt naar Antwerpen

Sligro trekt naar Antwerpen

De Nederlandse keten Sligro gaat in 2017 een eerste filiaal openen in Antwerpen. Het zal tevens de eerste vestiging van de keten in België zijn. De winkels van Sligro zijn zelfbedieningsgroothandels, vergelijkbaar met Makro.

 

30 miljoen euro investeringen

Sligro bezorgt momenteel al in heel België vanuit zijn distributiecentra en heeft vooral in de grensstreek al een flink aantal Belgische klanten, die over de vloer komen bij de groothandels. Binnenkort kunnen zij dus ook in Antwerpen terecht.


De eerste vestiging in Antwerpen zal een combinatie worden van een groothandel en een distributiecentrum. Later moeten er ook filialen openen in andere Belgische steden.


Sligro maakte in juli al bekend dat het naar België ging komen en ook toen werd al gefluisterd dat Antwerpen de eerste halte zou zijn. Sligro is van plan om ongeveer 30 miljoen euro te investeren in de expansie naar België, verspreid over drie tot vier jaar. Het doel is om één van de drie grootste toeleveranciers te worden in de foodservicesector.


Sligro is in Nederland ook actief met de supermarktketen Emté, maar voorlopig zijn er nog geen plannen om die ook naar België uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.