Sligro trekt naar Antwerpen

Sligro trekt naar Antwerpen

De Nederlandse keten Sligro gaat in 2017 een eerste filiaal openen in Antwerpen. Het zal tevens de eerste vestiging van de keten in België zijn. De winkels van Sligro zijn zelfbedieningsgroothandels, vergelijkbaar met Makro.

 

30 miljoen euro investeringen

Sligro bezorgt momenteel al in heel België vanuit zijn distributiecentra en heeft vooral in de grensstreek al een flink aantal Belgische klanten, die over de vloer komen bij de groothandels. Binnenkort kunnen zij dus ook in Antwerpen terecht.


De eerste vestiging in Antwerpen zal een combinatie worden van een groothandel en een distributiecentrum. Later moeten er ook filialen openen in andere Belgische steden.


Sligro maakte in juli al bekend dat het naar België ging komen en ook toen werd al gefluisterd dat Antwerpen de eerste halte zou zijn. Sligro is van plan om ongeveer 30 miljoen euro te investeren in de expansie naar België, verspreid over drie tot vier jaar. Het doel is om één van de drie grootste toeleveranciers te worden in de foodservicesector.


Sligro is in Nederland ook actief met de supermarktketen Emté, maar voorlopig zijn er nog geen plannen om die ook naar België uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top