Sligro trekt naar Antwerpen

Sligro trekt naar Antwerpen

De Nederlandse keten Sligro gaat in 2017 een eerste filiaal openen in Antwerpen. Het zal tevens de eerste vestiging van de keten in België zijn. De winkels van Sligro zijn zelfbedieningsgroothandels, vergelijkbaar met Makro.

 

30 miljoen euro investeringen

Sligro bezorgt momenteel al in heel België vanuit zijn distributiecentra en heeft vooral in de grensstreek al een flink aantal Belgische klanten, die over de vloer komen bij de groothandels. Binnenkort kunnen zij dus ook in Antwerpen terecht.


De eerste vestiging in Antwerpen zal een combinatie worden van een groothandel en een distributiecentrum. Later moeten er ook filialen openen in andere Belgische steden.


Sligro maakte in juli al bekend dat het naar België ging komen en ook toen werd al gefluisterd dat Antwerpen de eerste halte zou zijn. Sligro is van plan om ongeveer 30 miljoen euro te investeren in de expansie naar België, verspreid over drie tot vier jaar. Het doel is om één van de drie grootste toeleveranciers te worden in de foodservicesector.


Sligro is in Nederland ook actief met de supermarktketen Emté, maar voorlopig zijn er nog geen plannen om die ook naar België uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top