Smilde Foods neemt deel salade-activiteiten United Food Family over | RetailDetail

Smilde Foods neemt deel salade-activiteiten United Food Family over

 Smilde Foods neemt deel salade-activiteiten United Food Family over

Smilde Foods uit Heerenveen heeft de salade-activiteiten van United Food Family overgenomen. Het krijgt daarmee de merken Van Oers uit Boxtel en De Kroon uit Oudenbosch in handen. Het overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

 

Verhuis naar Oosterwolde

Met de overname zal ook de productie verhuisd worden naar de fabriek van Smilde Foods in Oosterwolde. Bij de fabrieken in Boxtel en Oudenbosch zijn momenteel 37 werknemers aan de slag en zij krijgen de mogelijkheid om mee te verhuizen. Naar verwachting zullen weinig werknemers ingaan op dat aanbod, omwille van de grote afstand tussen de oude en de nieuwe productielocatie.

 

Bij Smilde Foods zal de productie dan weer met 25 procent stijgen na de verhuis, die binnen een jaar moet plaatsvinden. De eerste onderdelen zullen in november van dit jaar verhuizen en de rest volgt tegen het einde van het jaar. Momenteel zijn er 150 mensen in dienst bij Smilde Foods. In drukke periodes kan dat zelfs oplopen tot 300 werknemers.

 

United Food Brands heeft besloten om in de toekomst zich te focussen op diepvriessnacks en verse salades. Daarom werd dan ook gekozen om Van Oers en De Kroon van de hand te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.