Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers | RetailDetail

Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers

Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers

Vanwege het hoge groeitempo zoekt Domino's Pizza alleen al in Nederland ongeveer 3000 extra medewerkers. De keten heeft vooral nieuwe winkelmanagers, pizzabakkers en bezorgers nodig.

Pizzaketen kent aanhoudende groei

De pizzaketen wil overal in het land ongeveer 100 winkelmanagers, 1000 pizzabakkers, 1200 scooterbezorgers en 700 fietsbezorgers in dienst nemen en zet bij de aanwerving volop de sociale media in. Huidige werknemers vertellen in filmpjes, verhalen en posts over hun ervaringen. Zij zijn veelal bij Domino's begonnen als winkelmedewerker of bezorger en groeiden met een opleidingstraject uit tot shiftrunner, manager of eigenaar van een eigen vestiging.

 

Domino's Pizza kent al langere tijd een aanhoudende groei: de winst in Europa groeide vorig jaar met 122% en de keten kon ook in het afgelopen kwartaal een forse winst bijboeken. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland actief met inmiddels 200 winkels, wereldwijd zijn er al meer dan 12.500 vestigingen in ruim 70 landen. Vorig jaar kwamen er in Nederland en België 37 nieuwe vestigingen bij en ook dit jaar zet deze trend zich door.

 

Domino's Pizza Nederland is sinds 2006 onderdeel van Domino's Pizza Enterprises Ltd (DPE),  de masterfranchisenemer voor het merk Domino's Pizza in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan. De formule heeft in deze landen ruim 2240 vestigingen met in totaal 40.000 werknemers en bakt meer dan 95 miljoen pizza's per jaar.

 

Domino's groeit snel door de ruime aandacht die de organisatie aan innovaties besteedt: de keten introduceerde onlangs order anywhere, waarbij de klant via de mobiele app kan bestellen met zijn exacte locatie op GPS, en voerde ook bestellen met Facebook in.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.