Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’ | RetailDetail

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’
Foto: Carrefour Italia

Opnieuw verrast Carrefour met een originele stadswinkelformule: Carrefour Express 3 Minuti werd zopas geopend in het Italiaanse Genua. De winkel van amper 160 m² zet in op snacking en op diensten.

Voor toeristen

Op 4 juli gingen de deuren open van de ‘drieminutenwinkel’, die elke dag geopend is van 7u tot 23u. Klanten kunnen er aan een bedieningstoog terecht voor een vlug ontbijt met gebak en koffie, een korte lunchpauze, een snack of een kant-en-klare maaltijd. Daarnaast is er een ruim aanbod diensten: gratis Wi-Fi, het afdrukken van digitale foto’s, verkoop van telefoonkaarten, tickets voor het openbaar vervoer en voor toeristische attracties, en financiële diensten als prepaid betaalkaarten, geld afhalen en overschrijvingen. 

 

Afgaande op dit bijzondere aanbod, en op de ligging in het historische stadshart, lijkt Carrefour Italië met dit proximiteitsconcept in belangrijke mate te mikken op een zeer specifieke doelgroep: toeristen. 

 

Experimenteerdrang

Het is niet de eerste maal dat Carrefour experimenteert met varianten op haar stadswinkelconcepten. We hebben eerder al bericht over Carrefour Market Urbano, een format dat de drukke stadsmensen in Turijn niet alleen voorziet van sushi en Wi-Fi, maar hen ook de mogelijkheid biedt om vaklui te reserveren (elektriciens, loodgieters, slotenmakers, schoenherstellers…). In Milaan opende de retailer dan weer een Carrefour Express ‘Urban Life’: een hippe gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

 

In Frankrijk opent de retailer nieuwe vestigingen van Carrefour Bon’App, een formule die focust op onmiddellijke consumptie met kant-en-klare producten voor elk moment van de dag, van het ontbijt tot het avondmaal. Ook Carrefour City innoveert in Parijs, met een bar en een mini-bibliotheek. En in het Belgische Ukkel toonde de retailer een Express van de nieuwe generatie, met lockers voor online bestellingen of herstellingen, een soepbar en een ruilbibliotheek. Stuk voor stuk zijn het interessante pogingen om aansluiting te vinden bij de uiteenlopende wensen van de onvoorspelbare hedendaagse klanten, die in elke wijk weer anders zijn. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”