Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’
Foto: Carrefour Italia

Opnieuw verrast Carrefour met een originele stadswinkelformule: Carrefour Express 3 Minuti werd zopas geopend in het Italiaanse Genua. De winkel van amper 160 m² zet in op snacking en op diensten.

Voor toeristen

Op 4 juli gingen de deuren open van de ‘drieminutenwinkel’, die elke dag geopend is van 7u tot 23u. Klanten kunnen er aan een bedieningstoog terecht voor een vlug ontbijt met gebak en koffie, een korte lunchpauze, een snack of een kant-en-klare maaltijd. Daarnaast is er een ruim aanbod diensten: gratis Wi-Fi, het afdrukken van digitale foto’s, verkoop van telefoonkaarten, tickets voor het openbaar vervoer en voor toeristische attracties, en financiële diensten als prepaid betaalkaarten, geld afhalen en overschrijvingen. 

 

Afgaande op dit bijzondere aanbod, en op de ligging in het historische stadshart, lijkt Carrefour Italië met dit proximiteitsconcept in belangrijke mate te mikken op een zeer specifieke doelgroep: toeristen. 

 

Experimenteerdrang

Het is niet de eerste maal dat Carrefour experimenteert met varianten op haar stadswinkelconcepten. We hebben eerder al bericht over Carrefour Market Urbano, een format dat de drukke stadsmensen in Turijn niet alleen voorziet van sushi en Wi-Fi, maar hen ook de mogelijkheid biedt om vaklui te reserveren (elektriciens, loodgieters, slotenmakers, schoenherstellers…). In Milaan opende de retailer dan weer een Carrefour Express ‘Urban Life’: een hippe gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

 

In Frankrijk opent de retailer nieuwe vestigingen van Carrefour Bon’App, een formule die focust op onmiddellijke consumptie met kant-en-klare producten voor elk moment van de dag, van het ontbijt tot het avondmaal. Ook Carrefour City innoveert in Parijs, met een bar en een mini-bibliotheek. En in het Belgische Ukkel toonde de retailer een Express van de nieuwe generatie, met lockers voor online bestellingen of herstellingen, een soepbar en een ruilbibliotheek. Stuk voor stuk zijn het interessante pogingen om aansluiting te vinden bij de uiteenlopende wensen van de onvoorspelbare hedendaagse klanten, die in elke wijk weer anders zijn. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top