Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’ | RetailDetail

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’
Foto: Carrefour Italia

Opnieuw verrast Carrefour met een originele stadswinkelformule: Carrefour Express 3 Minuti werd zopas geopend in het Italiaanse Genua. De winkel van amper 160 m² zet in op snacking en op diensten.

Voor toeristen

Op 4 juli gingen de deuren open van de ‘drieminutenwinkel’, die elke dag geopend is van 7u tot 23u. Klanten kunnen er aan een bedieningstoog terecht voor een vlug ontbijt met gebak en koffie, een korte lunchpauze, een snack of een kant-en-klare maaltijd. Daarnaast is er een ruim aanbod diensten: gratis Wi-Fi, het afdrukken van digitale foto’s, verkoop van telefoonkaarten, tickets voor het openbaar vervoer en voor toeristische attracties, en financiële diensten als prepaid betaalkaarten, geld afhalen en overschrijvingen. 

 

Afgaande op dit bijzondere aanbod, en op de ligging in het historische stadshart, lijkt Carrefour Italië met dit proximiteitsconcept in belangrijke mate te mikken op een zeer specifieke doelgroep: toeristen. 

 

Experimenteerdrang

Het is niet de eerste maal dat Carrefour experimenteert met varianten op haar stadswinkelconcepten. We hebben eerder al bericht over Carrefour Market Urbano, een format dat de drukke stadsmensen in Turijn niet alleen voorziet van sushi en Wi-Fi, maar hen ook de mogelijkheid biedt om vaklui te reserveren (elektriciens, loodgieters, slotenmakers, schoenherstellers…). In Milaan opende de retailer dan weer een Carrefour Express ‘Urban Life’: een hippe gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

 

In Frankrijk opent de retailer nieuwe vestigingen van Carrefour Bon’App, een formule die focust op onmiddellijke consumptie met kant-en-klare producten voor elk moment van de dag, van het ontbijt tot het avondmaal. Ook Carrefour City innoveert in Parijs, met een bar en een mini-bibliotheek. En in het Belgische Ukkel toonde de retailer een Express van de nieuwe generatie, met lockers voor online bestellingen of herstellingen, een soepbar en een ruilbibliotheek. Stuk voor stuk zijn het interessante pogingen om aansluiting te vinden bij de uiteenlopende wensen van de onvoorspelbare hedendaagse klanten, die in elke wijk weer anders zijn. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.