Sociaal akkoord bereikt bij Plus

Sociaal akkoord bereikt bij Plus
WikiMedia

De vakbonden en de directie van supermarktketen Plus hebben een akkoord bereikt over een sociaal plan voor de distributiemedewerkers. Dat moest er komen nadat bekend raakte dat de vier regionale distributiecentra gecentraliseerd worden.

Maximaal werkbehoud

Plus werkt momenteel nog met vier regionale distributiecentra om alle vestigingen van de keten te bevoorraden, maar die worden binnen enkele jaren vervangen door een groot gemechaniseerd distributiecentrum in Tiel. Daarbij gaan er echter ook een aantal banen verloren.

 

Omdat het sociaal plan pas binnen drie jaar, wanneer het nieuwe centrum in gebruik wordt genomen, in werking zal treden, was het volgens de vakbonden een zware opdracht om tot een goed akkoord te komen. Langs de andere kant gaf het hen ook meer mogelijkheden om iedereen aan het werk te houden.

 

“Wij zijn ontzettend tevreden dat we in een relatief korte tijd dit akkoord met de vakbonden hebben kunnen bereiken. Het betekent namelijk snel duidelijkheid voor onze medewerkers werkzaam in onze distributiecentra. Met als uitgangspunt maximaal behoud van werkgelegenheid binnen dan wel buiten Plus, ligt er een goed plan voor de collega’s die geraakt worden door deze organisatiewijziging”, zegt directeur logistiek Rowell Versleijen.

 

Het nieuwe distributiecentrum van Plus wordt 41.000 m² groot, maar Plus heeft nog de optie om nog 80.000 m² uit te breiden. Er kunnen ongeveer 250 voltijdse medewerkers aan de slag. Momenteel heeft Plus 435 voltijdse banen in zijn distributiecentra.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top