Spa vergroot productie van waters met een smaakje | RetailDetail

Spa vergroot productie van waters met een smaakje

Spa vergroot productie van waters met een smaakje
Foto: Spadel

Spadel, de groep achter watermerk Spa, neemt een nieuwe productielijn in gebruik in thuisbasis Spa Monopole voor zijn waters met een smaakje. De Belgische groep investeert 14 miljoen euro in de productielijn. 

 

40.000 flessen per uur

Op de nieuwe productielijn in de bottelarij van Spadel in Spa Monopole worden PET-flessen gevuld met spuitwater en gearomatiseerd water van Spa. Er kunnen 40.000 flessen van de band rollen per uur. 


Twee jaar nadat het al 17,5 miljoen euro had geïnvesteerd in een nieuwe productielijn, zegt Spadel met zijn gearomatiseerd waters veel succes te hebben en zo verdere groei mogelijk te willen maken. 


Sinds de lancering van de smaakwaters van ‘Spa Touch Of’ in 2013 is de lijn sterk in de lift: het beantwoordt volgens Spadel helemaal aan de huidige gezondheidstrend, waarbij de consument gezondere dranken met minder suiker verkiest. De gearomatiseerd waters zijn caloriearm en bevatten geen suiker of artificiële toevoegingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.