Spa vergroot productie van waters met een smaakje | RetailDetail

Spa vergroot productie van waters met een smaakje

Spa vergroot productie van waters met een smaakje
Foto: Spadel

Spadel, de groep achter watermerk Spa, neemt een nieuwe productielijn in gebruik in thuisbasis Spa Monopole voor zijn waters met een smaakje. De Belgische groep investeert 14 miljoen euro in de productielijn. 

 

40.000 flessen per uur

Op de nieuwe productielijn in de bottelarij van Spadel in Spa Monopole worden PET-flessen gevuld met spuitwater en gearomatiseerd water van Spa. Er kunnen 40.000 flessen van de band rollen per uur. 


Twee jaar nadat het al 17,5 miljoen euro had geïnvesteerd in een nieuwe productielijn, zegt Spadel met zijn gearomatiseerd waters veel succes te hebben en zo verdere groei mogelijk te willen maken. 


Sinds de lancering van de smaakwaters van ‘Spa Touch Of’ in 2013 is de lijn sterk in de lift: het beantwoordt volgens Spadel helemaal aan de huidige gezondheidstrend, waarbij de consument gezondere dranken met minder suiker verkiest. De gearomatiseerd waters zijn caloriearm en bevatten geen suiker of artificiële toevoegingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.