Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen | RetailDetail

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen
facebook

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

1 miljard euro

Als de overname door GB Foods er komt, dan zou dat vooral op geografisch vlak een goede combinatie zijn: het Spaanse bedrijf is vooral aanwezig in Spanje, Italië, Nederland, Rusland en dertig landen in Afrika en het Midden-Oosten, terwijl de producten van Continental Foods dan weer te vinden zijn in Frankrijk, Duitsland, België en Scandinavië.

 

Het assortiment van beide bedrijven is dan weer gelijkaardig, met vooral sauzen, soep en kant-en-klare maaltijden. GB Foods is met een omzet van 1 miljard euro wel een stuk groter dan Continental Foods, dat 400 miljoen euro omzet haalt.

 

Naast GB Foods zouden er volgens De Tijd nog twee partijen geïnteresseerd zijn in een overname van het Belgische bedrijf, maar voorlopig is niet bekend over wie het gaat.

 

Continental Foods is momenteel in handen van investeringsfonds CVC, maar staat sinds april in de etalage. CVC hoopt een miljard euro op te halen, meer dan het dubbele van de aankoopprijs van 400 miljoen euro uit 2013. Sinds de overname werd de werking van het bedrijf flink aangepakt, waardoor operationele winst bij een gelijke omzet steeg van 50 miljoen euro naar 81 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.