Spaanse Carrefour Planet met Belgische ingrediënten.

Spaanse Carrefour Planet met Belgische ingrediënten.

In Spanje heeft Carrefour een nieuwe Carrefour Planet geopend. Het is één van de schaarse hypermarkten volgens het nieuwe concept, die Carrefour her en der neerplant als testwinkels. De jongste spruit wordt een mengeling tussen de Franse en Belgische hypermarkten, doch met specifiek Spaanse elementen.

Elke hypermarkt uniek.

Nabij Madrid opende net voor de feestdagen de tweede Carrefour Planet van Spanje de deuren. De voormalige klassieke hypermarkt kreeg een grondige transformatie. Zoals typerend aan het Carrefour Planet format, bestaat de winkel uit een reeks « werelden » die overzichtelijk aan elkaar worden gelinkt door een breed gangpad als spina.

 

De winkelopening toont echter aan dat het Carrefour Planet geen uniform copy-paste concept wordt. Elke winkel krijgt een eigen invulling. Zo domineert wit veel sterker de inrichting van de Spaanse vestiging.

 

Ook wordt in Móstoles geëxperimenteerd met kleine schoonheidszorgen als een kappersdienst, manicure en maquillage temidden de winkelruimte. Bovendien werd in de Spaanse hypermarkt de enkele wachtrij geïntroduceerd, een systeem dat bewezen heeft het snelste te zijn.

 

Lars Olofsson opgetogen.

Het was hoog tijd dat een nieuwe Carrefour Planet het daglicht zag. Carrefour hinkte namelijk achterop qua voorzien aantal pilootwinkels. Lars Olofsson, CEO van het Franse enseigne, uitte naar verluid bij de opening niettemin zijn enthousiasme over het resultaat.
 

 

Bron: Linéaires.com
 

In Spanje heeft Carrefour een nieuwe Carrefour Planet geopend. Het is één van de schaarse hypermarkten volgens het nieuwe concept, die Carrefour her en der neerplant als testwinkels. De jongste spruit wordt een mengeling tussen de Franse en Belgische hypermarkten, doch met specifiek Spaanse elementen.

Elke hypermarkt uniek.

Nabij Madrid opende net voor de feestdagen de tweede Carrefour Planet van Spanje de deuren. De voormalige klassieke hypermarkt kreeg een grondige transformatie. Zoals typerend aan het Carrefour Planet format, bestaat de winkel uit een reeks « werelden » die overzichtelijk aan elkaar worden gelinkt door een breed gangpad als spina.

 

De winkelopening toont echter aan dat het Carrefour Planet geen uniform copy-paste concept wordt. Elke winkel krijgt een eigen invulling. Zo domineert wit veel sterker de inrichting van de Spaanse vestiging.

 

Ook wordt in Móstoles geëxperimenteerd met kleine schoonheidszorgen als een kappersdienst, manicure en maquillage temidden de winkelruimte. Bovendien werd in de Spaanse hypermarkt de enkele wachtrij geïntroduceerd, een systeem dat bewezen heeft het snelste te zijn.

 

Lars Olofsson opgetogen.

Het was hoog tijd dat een nieuwe Carrefour Planet het daglicht zag. Carrefour hinkte namelijk achterop qua voorzien aantal pilootwinkels. Lars Olofsson, CEO van het Franse enseigne, uitte naar verluid bij de opening niettemin zijn enthousiasme over het resultaat.
 

 

Bron: Linéaires.com
 

Tags: