Spaanse sandwichbar "100 Montaditos" komt naar België

Spaanse sandwichbar "100 Montaditos" komt naar België

De Spaanse sandwichbar 100 Montaditos opent eind volgende week in Luik zijn eerste Belgische vestiging. De keten, die zich vooral richt op jongeren, mikt op 40 sandwichbars in vijf jaar tijd.

Focus op studentensteden

100 Montaditos is een fastfoodbar met op de menukaart onder meer een honderdtal mini-sandwiches (vanaf 1 euro), slaatjes en snacks. "Snel en meer gevarieerd dan de bestaande ketens bieden wij een kwalitatief alternatief uit het zuiden, waarvan de menukaart werd aangepast aan de Belgische markt", klinkt het in een persbericht.

 

Toen de Spaanse franchiseketen in juni van dit jaar zijn komst naar België in het vooruitzicht stelde, liet Virgina Donado, algemeen directeur van de Restalia-groep, weten "gedurende de komende vijf jaar 40 restaurants te zullen openen in België".

 

Al begint projectverantwoordelijke Mike Van Dyck wel rustig: "We willen in België vijf restaurants openen in twee jaar", zegt hij. Daarbij ligt de focus op studentensteden als Brussel, Louvain-la-Neuve, Leuven en Gent. De eerste vestiging, in de Rue Pont d'Avroy in Luik, is alvast goed voor 14 banen.

 

Europese expansie

De formule 100 Montaditos werd dertien jaar geleden opgericht in Sevilla. De keten, eigendom van de groep Restalia, telt ondertussen meer dan 280 vestigingen in Spanje, Portugal, Italië, de Verenigde Staten, Mexico, Chili en Colombia. In dat laatste land tekende de groep half november nog een contract voor 25 extra sandwichbars.

 

België is dus pas het vierde Europese land waar 100 Montaditos van start gaat, maar zeker niet het laatste, als we Virginia Donado mogen geloven: "Europa verkrijgt een steeds groter gewicht in onze internationaliseringsstrategie. Het is onze bedoeling om in minstens zes Europese landen actief te zijn tegen 2016". Welke twee landen er nog bij komen, is niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top