Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole | RetailDetail

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Sterke groei

De nieuwe bottelingslijn zal voorzien zijn voor de productie van kleine petflessen van 33cl en 50cl. De verhoogde productiecapaciteit zal vooral gebruikt worden voor de gearomatiseerde waters van ‘Spa Touch of’. Die werden in 2014 gelanceerd en groeiden de voorbije jaren bijzonder sterk: eind 2016 was er volgens Spadel een groei van 70% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Met de focus op de gearomatiseerde waters speelt Spadel in op de vraag van de consument, die steeds meer op zoek gaat naar gezonde alternatieven voor de klassieke frisdranken.

 

Die strategie werpt zijn vruchten af, want in de eerste helft van 2017 steeg de winst van 8,6 miljoen euro naar 13,9 miljoen euro. Die groei was voor een groot stuk te danken aan de gearomatiseerde waters, die een veel hogere marge hebben dan het gewone bronwater.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.