Spar lanceert nieuw online bestelplatform | RetailDetail

Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert een online platform waarmee consumenten eenvoudiger producten kunnen bestellen en laten bezorgen. De klant krijgt na selectie van de winkel de ondernemer in beeld, waarna hij bij de betreffende winkel rechtstreeks herhaalbestellingen kan doen.

Sneller bestellen  

Het platform in de nieuwe huisstijl moet sneller en gebruiksvriendelijker zijn en bruikbaar op alle (mobiele) toestellen. Ook kunnen er verschillende afleveradressen worden ingevoerd door bijvoorbeeld zorginstellingen, bedrijven en mantelzorgers. Het nieuwe platform geeft verder extra productinformatie, recepten en informatie over Spar.

 

De verschillende formules van Spar hebben ieder een eigen assortiment en unieke content op het platform. Zo is de folder bij buurtwinkels zichtbaar en bij Spar City Stores komen de duodeals in beeld. Deze content wordt straks verder ontwikkeld voor onder andere de recreatiewinkels van Spar Enjoy. Later dit jaar zullen onder meer de broodjesmodule en betalen via iDeal aan het platform worden toegevoegd. 

 

Spar online kent een zeer uitgebreid verzorgingsgebied, blijkt uit recent onderzoek van Foodmagazine. Als alle Spar-winkels de online service bieden, wordt zo’n 94% van alle bewoonde postcodes door Spar bediend. De formule streeft ernaar dit bezorggebied nog verder uit te breiden. Anderhalf jaar geleden kon de klant nog slechts bij ongeveer de helft van de Spar winkels online boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top