Spar lanceert nieuw online bestelplatform | RetailDetail

Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert een online platform waarmee consumenten eenvoudiger producten kunnen bestellen en laten bezorgen. De klant krijgt na selectie van de winkel de ondernemer in beeld, waarna hij bij de betreffende winkel rechtstreeks herhaalbestellingen kan doen.

Sneller bestellen  

Het platform in de nieuwe huisstijl moet sneller en gebruiksvriendelijker zijn en bruikbaar op alle (mobiele) toestellen. Ook kunnen er verschillende afleveradressen worden ingevoerd door bijvoorbeeld zorginstellingen, bedrijven en mantelzorgers. Het nieuwe platform geeft verder extra productinformatie, recepten en informatie over Spar.

 

De verschillende formules van Spar hebben ieder een eigen assortiment en unieke content op het platform. Zo is de folder bij buurtwinkels zichtbaar en bij Spar City Stores komen de duodeals in beeld. Deze content wordt straks verder ontwikkeld voor onder andere de recreatiewinkels van Spar Enjoy. Later dit jaar zullen onder meer de broodjesmodule en betalen via iDeal aan het platform worden toegevoegd. 

 

Spar online kent een zeer uitgebreid verzorgingsgebied, blijkt uit recent onderzoek van Foodmagazine. Als alle Spar-winkels de online service bieden, wordt zo’n 94% van alle bewoonde postcodes door Spar bediend. De formule streeft ernaar dit bezorggebied nog verder uit te breiden. Anderhalf jaar geleden kon de klant nog slechts bij ongeveer de helft van de Spar winkels online boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.