Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert een online platform waarmee consumenten eenvoudiger producten kunnen bestellen en laten bezorgen. De klant krijgt na selectie van de winkel de ondernemer in beeld, waarna hij bij de betreffende winkel rechtstreeks herhaalbestellingen kan doen.

Sneller bestellen  

Het platform in de nieuwe huisstijl moet sneller en gebruiksvriendelijker zijn en bruikbaar op alle (mobiele) toestellen. Ook kunnen er verschillende afleveradressen worden ingevoerd door bijvoorbeeld zorginstellingen, bedrijven en mantelzorgers. Het nieuwe platform geeft verder extra productinformatie, recepten en informatie over Spar.

 

De verschillende formules van Spar hebben ieder een eigen assortiment en unieke content op het platform. Zo is de folder bij buurtwinkels zichtbaar en bij Spar City Stores komen de duodeals in beeld. Deze content wordt straks verder ontwikkeld voor onder andere de recreatiewinkels van Spar Enjoy. Later dit jaar zullen onder meer de broodjesmodule en betalen via iDeal aan het platform worden toegevoegd. 

 

Spar online kent een zeer uitgebreid verzorgingsgebied, blijkt uit recent onderzoek van Foodmagazine. Als alle Spar-winkels de online service bieden, wordt zo’n 94% van alle bewoonde postcodes door Spar bediend. De formule streeft ernaar dit bezorggebied nog verder uit te breiden. Anderhalf jaar geleden kon de klant nog slechts bij ongeveer de helft van de Spar winkels online boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top