Spar maakt stap naar Wit-Rusland

Spar maakt stap naar Wit-Rusland

Supermarktketen Spar gaat "als eerste internationale retailer" aan de slag in Wit-Rusland. In samenwerking met de Almi Group, dat momenteel de tweede grootste retailer van het land is, wil Spar tegen 2020 een zestigtal vestingen openen.

Minsk

De Almi Group baat in Wit-Rusland al 43 winkels uit onder de merknamen Almi en Zakrama. Daar komt nu dus ook Spar bij: de eerste vestiging is alvast te vinden in de hoofstad Minsk. De winkel heeft een oppervlakte van 370 m² en heeft een sterke focus op verse voeding. Almi wil de komende jaren een zestigtal vestigingen openen in steden als Minsk, Grodno, Gomel en Brest.

 

“We zijn verheugd over de samenwerking met de Almi Group om Spar samen te lanceren in Wit-Rusland. Onze teams hebben nauw samengewerkt om de beproefde formules van Spar Retail over te brengen naar het land. We zijn er van overtuigd dat de Almi Group de waarden van Spar rond versheid, kwaliteit, keuze en goede klantenservice deelt, net zoals al onze andere partners wereldwijd”, zegt Tobias Wasmuht, algemeen directeur van Spar International.

 

Begin vorige maand maakte Spar ook al de stap naar Cyprus, waar het de komende vijf jaar twintig winkels wil openen, en in mei opende dan weer de eerste vestiging in Oekraïne, waar Spar mikt op vijftig supermarkten. Het Nederlandse bedrijf heeft momenteel meer dan 12.500 winkels in 46 landen, goed voor een omzet van 33,1 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top