Spar opent eerste winkels in Albanië | RetailDetail

Spar opent eerste winkels in Albanië

Spar opent eerste winkels in Albanië

Supermarktbedrijf Spar heeft zijn eerste twee supermarkten geopend in Albanië, dankzij een samenwerking met de Balfin Group. Die heeft al meer dan tien jaar ervaring met de Albanese supermarktsector.

Meer dan 100 filialen op de planning

De Balfin Group begon in 2005 met het uitbaten van supermarkten in Albanië en beschikt over 15 filialen van de keten Euromax. Die zullen de komende tijd omgevormd worden naar het concept van Spar. Op 7 oktober openden alvast twee winkels in Tirana East Gate en het QTU shopping center.

 

Het blijft echter niet bij het omvormen van de vijftien bestaande winkels: Balfin en Spar willen tegen het einde van 2017 beschikken over honderd supermarkten en tienhypermarkten. Zo zal Spar meteen beschikken over het grootste retailnetwerk in het land.

 

Albanië is ondertussen al het 44e land waar Spar zijn intrede maakt. Wereldwijd beschikt het over meer dan 12.100 winkels, goed voor een omzet van 33 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.