Spar opent op Texel Spar Buurt 3.0

Spar opent op Texel Spar Buurt 3.0

Vandaag opent op vakantiepark Dennenoord bij Den Burg op Texel een Spar-winkel volgens de nieuwe Spar Buurt 3.0-formule. De winkel is bovendien energiezuinig ingericht.

 

Gemak en eetmoment

De winkel op het vakantiepark was voorheen Attent, eveneens een formule van de Spar-organisatie. De nieuwe supermarkt is opgezet volgens de nieuwe Spar Buurt 3.0-formule en ingericht op gemak en eetmoment. De klant kan onder meer zelf yoghurt tappen, eieren uitkiezen en sinaasappelsap persen. Er komen dagelijks verse broodjes uit de eigen bakkerij.

 

De klant kan met zijn smartphone met NFC-technologie, ook te gebruiken met contactloos betalen, bij het schap desgewenst meer informatie over het product verkrijgen. Hij krijgt  bij de broodafdeling een lijst van de allergenen of bij het bierassortiment een lijst van speciaalbieren en de brouwers. Bij de ingang van de winkel verschijnen bovendien de aanbiedingen op zijn scherm.

 

Energiezuinig ingericht

Spar Dennenoord heeft een energiezuinige inrichting, die 70 procent minder elektriciteit verbruikt. De compleet nieuwe winkel op het vakantiepark, gevestigd in een nieuw duurzaam gebouwd pand, heeft een modern koelsysteem met warmte-terugwinning. Dit gebruikt restwarmte om water te verhitten en voor verwarming en koeling. De energiezuinige LED-verlichting gaat alleen aan als er mensen in de winkel zijn.

 

Spar wil de uitrol van de Spar Buurt 3.0-formule versnellen door ieder jaar 15 tot 20 winkels te openen, meldde commercieel directeur Susanne Kroon tijdens het Nationale Private Labelcongres dit voorjaar. De organisatie gaat het profiel van de stadswinkels Spar City Store kopiëren naar Spar-buurtwinkels. Beide formules worden verder ingericht op gemak en eetmoment.

 

Kroon: “Winkels op goede locaties zijn belangrijk. Ze kennen een stijgende omzet en een goede margemix. De consument voelt meerwaarde voor zijn geld”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top