Spar UK en Holland & Barrett gaan samenwerken | RetailDetail

Spar UK en Holland & Barrett gaan samenwerken

Spar UK en Holland & Barrett gaan samenwerken

Supermarktketen Spar UK en Holland & Barrett gaan samenwerken. Daarbij zullen de producten van Holland & Barrett een eigen plekje krijgen in de winkels van Spar. Momenteel loopt er al een proefproject in drie winkels.

Uitbreiding met tien winkels

Momenteel zijn de producten van Holland & Barrett enkel te vinden bij drie Noord-Ierse winkels van Spar, maar de bedoeling is dat het proefproject in de nabije toekomst verder wordt uitgebreid naar andere winkels in Noord-Ierland. Binnenkort zullen nog eens tien nieuwe winkels de producten op hun winkelvloer verkopen.

 

“Gezondheid en welzijn zijn momenteel trendy en als groep zijn wij steeds op zoek naar manieren om te innoveren en de noden van onze klanten te vervullen”, zegt topvrouw Debbie Robinson. “Deze samenwerking met Holland & Barrett past heel goed bij ons merk en moet meer gezondheidsbewuste klanten naar onze winkels krijgen. Holland & Barrett is bovendien een geweldig merk en één van de grootste retailers in het Verenigd Koninkrijk.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.