Spar verovert nu ook Cyprus

Spar verovert nu ook Cyprus

Supermarktketen Spar heeft met Cyprus een nieuwe markt aangeboord, in samenwerking met Ermes Department Stores. Net als in andere landen wil Spar in Cyprus de grootste worden op vlak van onafhankelijke supermarktondernemers.

20 vestigingen op vijf jaar

Ermes is in Cyprus al het grootste retailbedrijf op vlak van kleding, cosmetica, doe-het-zelf en consumentenelektronica. Het baat er 83 winkels uit, en bovendien ook nog 7 in Griekenland, samen goed voor meer dan 75.000 m² winkeloppervlakte.

 

Spar zal in Cyprus mikken op het openen van winkels in eigen beheer, maar zal ook het winkelnetwerk uitbreiden door samen te werken met onafhankelijke ondernemers. De eerste winkels in Cyprus staan gepland voor het eerste kwartaal van volgend jaar. De volgende vijf jaar moeten er minstens twintig supermarkten hun deuren openen.

 

“De introductie van Spar in Cyprus geeft onafhankelijke retailers in Cyprus de mogelijkheid om te reageren op de groeiende concentratie van nationale en internationale ketens in het land, terwijl ze zo ook kunnen voldoen aan de eisen van lokale en internationale klanten”, aldus Tobias Wasmuht, directeur bij Spar International.

 

“Alhoewel we zullen profiteren van het wereldwijde netwerk van Spar, zullen we niet uit het oog verliezen dat er ook nood is aan het versterken van lokale producenten, verdelers en retailers, om zo terug te geven aan onze lokale economie. De samenwerking met Spar is de perfecte opportuniteit om deze visie te volbrengen en we hebben het volste vertrouwen in deze nieuwe onderneming”, voegt Marios Shacolas van Ermes daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top