Spar verovert nu ook Cyprus | RetailDetail

Spar verovert nu ook Cyprus

Spar verovert nu ook Cyprus

Supermarktketen Spar heeft met Cyprus een nieuwe markt aangeboord, in samenwerking met Ermes Department Stores. Net als in andere landen wil Spar in Cyprus de grootste worden op vlak van onafhankelijke supermarktondernemers.

20 vestigingen op vijf jaar

Ermes is in Cyprus al het grootste retailbedrijf op vlak van kleding, cosmetica, doe-het-zelf en consumentenelektronica. Het baat er 83 winkels uit, en bovendien ook nog 7 in Griekenland, samen goed voor meer dan 75.000 m² winkeloppervlakte.

 

Spar zal in Cyprus mikken op het openen van winkels in eigen beheer, maar zal ook het winkelnetwerk uitbreiden door samen te werken met onafhankelijke ondernemers. De eerste winkels in Cyprus staan gepland voor het eerste kwartaal van volgend jaar. De volgende vijf jaar moeten er minstens twintig supermarkten hun deuren openen.

 

“De introductie van Spar in Cyprus geeft onafhankelijke retailers in Cyprus de mogelijkheid om te reageren op de groeiende concentratie van nationale en internationale ketens in het land, terwijl ze zo ook kunnen voldoen aan de eisen van lokale en internationale klanten”, aldus Tobias Wasmuht, directeur bij Spar International.

 

“Alhoewel we zullen profiteren van het wereldwijde netwerk van Spar, zullen we niet uit het oog verliezen dat er ook nood is aan het versterken van lokale producenten, verdelers en retailers, om zo terug te geven aan onze lokale economie. De samenwerking met Spar is de perfecte opportuniteit om deze visie te volbrengen en we hebben het volste vertrouwen in deze nieuwe onderneming”, voegt Marios Shacolas van Ermes daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top