"Speciaalbier in blik gaat boomen"

"Speciaalbier in blik gaat boomen"

De verkoop van speciaalbieren in blik zal ook in Europa blijven groeien, meent de Amerikaanse drankenverpakker Ball Packaging. Momenteel vertegenwoordigt blik nog maar een klein deel van de omzet voor het bedrijf, maar de groei is alvast indrukwekkend.

Populair bij jongeren

Volgens marketingverantwoordelijke Veronique Stephan zijn blikjes commercieel interessanter voor de brouwers, omdat ze meer ruimte hebben om te bedrukken. Daardoor kunnen brouwers hun merk beter presenteren aan de consument.

 

Daarnaast gelooft ze dat blikjes ook beter in de markt liggen bij jongeren, een groep die de brouwers van speciaalbieren maar wat graag wil bereiken. Ball Beverage Packaging Europe verwacht dat de verkoop van blikjes de komende tijd met meer dan tien procent zal groeien.

 

Bier in blik heeft trouwens ook voordelen voor het milieu, want blikjes worden voor een groot stuk gemaakt van gerecycleerd materiaal en de blikjes zelf worden ook volop gerecycleerd.

 

Speciaalbieren in blik kwamen eerst op in de Verenigde Staten, maar hebben ondertussen ook al hun weg gevonden naar Europa. Heel wat bierdrinkers zullen ongetwijfeld huiveren bij het idee van bier in blik, al verzekeren specialisten ons ervan dat écht speciaalbier net baat heeft bij blik, omdat de smaak in blik dan minder verslechtert onder de invloed van licht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Carrefour laat klanten boodschappen leveren met Merci Voisin

13/10/2017

Supermarktgroep Carrefour heeft in Frankrijk met Merci Voisin een nieuw platform gelanceerd, dat klanten toelaat online boodschappen aan huis te laten leveren tegen een vergoeding. Een Uber voor boodschappen, zeg maar.

Belgische werknemers AB InBev-brouwerijen leggen werk neer

13/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is vandaag een staking uitgebroken. De staking komt er nadat de gesprekken over een nieuwe cao voor de werknemers in het slop geraakten.

Filet Pur: Een duizelingwekkend hoge lat

13/10/2017

Discounters startten elk op hun manier een charmeoffensief, de ene met smaaktests, de andere met verwende varkens. Maar we mochten toch geen vlees meer eten? Hoe dat zit, lees je in het gegarandeerd glutenvrije weekoverzicht van RetailDetail Food!

Back to top