"Speciaalbier in blik gaat boomen"

"Speciaalbier in blik gaat boomen"

De verkoop van speciaalbieren in blik zal ook in Europa blijven groeien, meent de Amerikaanse drankenverpakker Ball Packaging. Momenteel vertegenwoordigt blik nog maar een klein deel van de omzet voor het bedrijf, maar de groei is alvast indrukwekkend.

Populair bij jongeren

Volgens marketingverantwoordelijke Veronique Stephan zijn blikjes commercieel interessanter voor de brouwers, omdat ze meer ruimte hebben om te bedrukken. Daardoor kunnen brouwers hun merk beter presenteren aan de consument.

 

Daarnaast gelooft ze dat blikjes ook beter in de markt liggen bij jongeren, een groep die de brouwers van speciaalbieren maar wat graag wil bereiken. Ball Beverage Packaging Europe verwacht dat de verkoop van blikjes de komende tijd met meer dan tien procent zal groeien.

 

Bier in blik heeft trouwens ook voordelen voor het milieu, want blikjes worden voor een groot stuk gemaakt van gerecycleerd materiaal en de blikjes zelf worden ook volop gerecycleerd.

 

Speciaalbieren in blik kwamen eerst op in de Verenigde Staten, maar hebben ondertussen ook al hun weg gevonden naar Europa. Heel wat bierdrinkers zullen ongetwijfeld huiveren bij het idee van bier in blik, al verzekeren specialisten ons ervan dat écht speciaalbier net baat heeft bij blik, omdat de smaak in blik dan minder verslechtert onder de invloed van licht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top