"Speciaalbier in blik gaat boomen"

"Speciaalbier in blik gaat boomen"

De verkoop van speciaalbieren in blik zal ook in Europa blijven groeien, meent de Amerikaanse drankenverpakker Ball Packaging. Momenteel vertegenwoordigt blik nog maar een klein deel van de omzet voor het bedrijf, maar de groei is alvast indrukwekkend.

Populair bij jongeren

Volgens marketingverantwoordelijke Veronique Stephan zijn blikjes commercieel interessanter voor de brouwers, omdat ze meer ruimte hebben om te bedrukken. Daardoor kunnen brouwers hun merk beter presenteren aan de consument.

 

Daarnaast gelooft ze dat blikjes ook beter in de markt liggen bij jongeren, een groep die de brouwers van speciaalbieren maar wat graag wil bereiken. Ball Beverage Packaging Europe verwacht dat de verkoop van blikjes de komende tijd met meer dan tien procent zal groeien.

 

Bier in blik heeft trouwens ook voordelen voor het milieu, want blikjes worden voor een groot stuk gemaakt van gerecycleerd materiaal en de blikjes zelf worden ook volop gerecycleerd.

 

Speciaalbieren in blik kwamen eerst op in de Verenigde Staten, maar hebben ondertussen ook al hun weg gevonden naar Europa. Heel wat bierdrinkers zullen ongetwijfeld huiveren bij het idee van bier in blik, al verzekeren specialisten ons ervan dat écht speciaalbier net baat heeft bij blik, omdat de smaak in blik dan minder verslechtert onder de invloed van licht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top