Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen | RetailDetail

Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen

Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen

Sportwinkelketen Sports Direct heeft het Britse sportkledingmerk Dunlop voor 137,5 miljoen dollar (130 miljoen euro) verkocht aan het Japanse Sumitomo Rubber Industries. Sumitomo beschikte al over de rechten van Dunlop in Japan en Taiwan.

Slecht jaar voor Sports Direct

Sport Direct wilde Dunlop van de hand doen, omdat het naar eigen zeggen momenteel niet de mogelijkheden heeft om meerdere internationale merken tegelijk te beheren en te ontwikkelen. De keten heeft ook Slazenger, Everlast en Lonsdale in handen. De keten van de beruchte Mike Ashley, voorzitter van de Engelse tweedeklasser Newcastle United, kocht Dunlop in 2004 voor veertig miljoen pond (47 miljoen euro) van de Royal Bank of Scotland. Die had op zijn beurt het merk gekocht van zijn investeerders.

 

Sports Direct heeft een moeilijk jaar achter de rug, waarin zowel de winst als de aandelen met de helft achteruit gingen. Daarnaast werd het beschuldigd van slechte werkomstandigheden in één van zijn magazijnen, waar werknemers minder dan het minimumloon verdienden. Het bedrijf zou daarop een miljoen pond moeten uitbetalen aan zijn werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".